אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
לונדון לא רק למעצבים
טל אמית
פסטיבל העיצוב בלונדון, אחיו הקטן והטרנדי של סלון העיצוב הממוסד שמתקיים במילנו חוגג בספטמבר הקרוב (14-23/9) עשר שנים.
להמשך »
אתְנוֹ-ארכיאולוגיה
ד"ר ויקטור פרוסטיג
על יחסי אובייקט-אדם. כיצד ארכיאולוגים "קוראים" אובייקטים, ומעצבים "כותבים" אובייקטים. האם רק אנשים מעצבים אובייקטים? או שמה גם אובייקטים מעצבים אנשים?
להמשך »
חומרים ירוקים זה השחור החדש
שנטל בריילי | ספריית החומרים
שנטל בריילי, מתמחה בספריית החומרים, עושה חשיבה מחדש על אופנה אחרי שביקרה בכנס של שבוע האופנה חולון.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > אסקפיזם

אסקפיזם / ינואר 2011

הבריחה מהמציאות היומיומית באמצעות המדיה הדיגיטלית הממכרת, מעוררת אצל איריס ואן הרפן לא רק רגשות של ריקנות, אלא גם אסוציאציות של הגרוטסקי, הרדיקלי והפנטסטי. מקור השראה חשוב נוסף הם פסלי הבארוק העשירים של האמן האמריקני קריס קוקסי, בהם הביזארי והדמיוני מתמזגים עם אלמנטים של קדושה ורוחניות. ואן הרפן נתנה ביטוי למוטיב זה באמצעות ניסויים שונים בבדים. 

בין היתר לקחה ואן הרפן יריעות אקריליות ועיצבה מהן פריטי לבוש יוצאי דופן, בעלי מבנים ומרקמים דמויי כנפיים או אלמנטים שמיימיים אחרים. היא עשתה זאת, כהרגלה, תוך שימוש במלאכות מסורתיות לצד טכנולוגיה מתקדמת וחדשה. 

למשל, דיגום מהיר אפשר לה, בשיתוף עם האדריכל דניאל ווידריג, להגשים בחומר עיצובים דיגיטליים באמצעות מדפסת תלת מימד, וליצור משטח דמוי תחרה ללא כל צורך בחוט ומחט. במספר דגמים, הנראים כאילו הוכרעו בידי מבנה של אלמוג, השתמשה ואן הרפן במגוון טכניקות קיפולים בעבודת יד שכמעט שנשכחו היום. בניגוד לטכניקות קיפול תעשייתיות, התוצאה הסופית אורגנית ואקראית הרבה יותר. 

חזרה לעמוד התערוכה >>

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס