רכישת כרטיסים

בין חומר לרוח

קטגוריה: עיצוב וביקורת

המחלקה לעיצוב פנים ב"מכון הטכנולוגי חולון", חוגגת את הוצאתו לאור של גיליון הבכורה "בין חומר לרוח" באירוע שיתקיים ביום חמישי, 10 במרץ בצוותא תל אביב

המחלקה לעיצוב פנים ב"מכון הטכנולוגי חולון", חוגגת את הוצאתו לאור של גיליון הבכורה "בין חומר לרוח" באירוע שיתקיים ביום חמישי, 10 במרץ בצוותא תל אביב.

החוברת בעריכתה של אדריכלית רות פלמון, מקבצת בתוכה מאמרים קצרים פרי עטם של עשרה כותבים מתחומים שונים לצד עשרה פרויקטי גמר מצטיינים של שנת תש"ע. בחוברת מוצעות על ידי הכותבים פרשנויות ולעיתים מחוות פיוטיות לפרויקטים, המשולבות ב"טעימות" חזותיות ממגוון היצירה העיצובית של המחלקה ובאה לידי ביטוי בעבודות הבוגרים הנבחרות.

החוברת "בין חומר לרוח" מצטרפת לספרו של פרופ' אדריכל גלעד דובשני, חבר סגל המחלקה על הוראת יסודות העיצוב
(Foundation Design Studio) שהתפרסם אף הוא לאחרונה.

מתוך דבר ראש המחלקה האדריכלית של HIT ברכה קונדה:

"הגיליון הראשון של 'בין חומר לרוח' מציג טעימה מיריעת העשייה העשירה המתקיימת במחלקה לעיצוב פנים במכון טכנולוגי חולון. מעבר לייצוג של פעילות המחלקה, אנו שואפים לקיים שיח אחר על עיצוב בתרבות העכשווית, ולהציב זירה לדיון זה.

המשמעויות הגלומות בחומר כמושג, והעיסוק בו בהקשרי תרבות ושיח אדריכלי שבים ועולים לאורך רצף הזמן מאז המאה ה-19 ועד ימינו. תמורות טכנולוגיות, משברים סביבתיים וכלכליים והמהפכה הדיגיטאלית המאפיינים את העת הנוכחית, מעלים ביתר שאת את הצורך והעניין בחקר חומרים על הקשריהם הסביבתיים – הפיזיים והסימבוליים.
'בין חומר לרוח' פורש תמה המקפלת בתוכה חיפוש אחר משמעות המפליג מעבר לתפיסה הרווחת של תחום עיצוב הפנים כביטוי ל'סגנון חיים', 'אדריכלות חלומות', ותוכניות 'ריאליטי שיפוצים' המככבות במדיה."

באירוע "שיחות סלון" שיתקיים ביום חמישי ה-10/3 בצוותא תל אביב בשעה 18:30 ייקחו חלק: אדר' אודליה פורטוגלי, פרופ' אדר' גלעד דובשני, פרופ' עזרי טרזי, ד"ר דניאלה אוהד, פרופ' בועז טל, ד"ר ויקטור פרוסטיג, אדר' גל גאון, אדר' ברכה קונדה, המשורר רוני סומק ורבים אחרים.