רכישת כרטיסים

השאלון | שניר גדסי

צילום: Femke Reijerman
קטגוריה: ראיון

שניר גדסי, בן 34 במקור מישראל ומזה 7 שנים גר ועובד בהולנד כמעצב ומורה לעיצוב.

״אני מאמין בחשיבות העיצוב ככלי וכפלטפורמה לסיפוק אפשרויות ופתרונות למצבים קיצוניים או יומיומיים. עיצוב הוא כלי חופשי ומחודד שבעזרתו אני מאמין ומרגיש שיש בכוחנו לשנות דברים לטובה. אני מתעניין מאוד בהתנהגות של בני אדם ובעלי חיים ובאמצעות ההסתכלות עליהם אני לומד הרבה, אלה הם כלים שמסייעים לי לתרגם את מחשבותיי לפתרונות או לפחות לעורר מחשבות ופרספקטיבות אחרות.״

שניר גדסי, מציג את הפרויקט מגרש בטוח בתערוכה ״אקסטרים״. מהי עבודת העיצוב הראשונה שהותירה עליך רושם?
הפרויקט MINE KAFON של המעצב האפגני-הולנדי ,MASSOUD HASSANI השאיר עליי רושם. זהו פרויקט שנוצר מנקודת מבטו של ילד וההשראה לעיצוב היא משחק שילדים אפגנים יצרו בזמן מלחמה. זהו פרויקט שמדגים לדעתי את הרלוונטיות והחשיבות שיש לעיצוב וליוצר שלו על המשתמש, כתגובה ממצב קיים וקשה.

מה היית עושה לולא היית מעצב/ת?
שירה והופעה בפני קהל (משהו שעשיתי ברמה מקצועית בצעירותי) אני מאמין שבכל מקרה עבודה עם אנשים והיכולת לשנות ולייעל את איכות חייהם גם אם לרגע אחד.

מהיכן אתה שואב השראה?
זה מתחלק להרבה נושאים אבל לרוב אני שואב השראה מאקטואליה, סרטים דוקומנטריים, תערוכות שונות ומגוונות, טבע וסודותיו, הרבה מצפייה בהתנהגות בני אדם (במיוחד כישראלי בארץ זרה) ובעלי חיים.

ספר לנו על אתר/בלוג/ספר/סדרה שאהובים עליך, מדוע?באמצעות אתרי עיצוב כמו DEZEEN ו-DESIGNBOOM אני מתעדכן בדרך כלל בנושאים חדשים ובנקודות מבט שונות על עיצוב ועל העולם בכלל. לאחרונה קראתי את הספר "המשוואה של דנטה", הספר מדבר על רב בתקופת השואה ועל ספר הקבלה וספר שהרב כתב לפני שנעלם בפתאומיות ממחנה ההשמדה שבו היה אסיר. הספר משלב בין מדע, אמונה, כוחות בלתי מוסברים ועולמות מקבילים ועוסק בעיקר בהתנהגות של בני אדם שונים במצבים ובמקומות שונים. מומלץ בחום.
ספר מעניין נוסף הוא "ללכת אחרי הלב" של רונית עובד, ספר מושלם המספר על דילמות אישיות אל מול "מוסכמות" החברה וההשלכות של קבלת ההחלטות. את הספר קיבלתי מחברה לפני מעברי להולנד, משהו שתמך בי ברגעי הצורך.
אני גם אוהב לצפות בסדרות על בתי סוהר כמו OZ, ORANGE IS THE NEW BLACK וכו' וגםסדרות מדע בדיוני כגון BLACK MIRROR.

שניר גדסי, מגרש בטוח, 2019, צילום: Femke Reijerman

על איזה פרויקט אתה עובד בימים אלה?
אני כרגע מלמד עיצוב בDESIGM ACADEMY EINDHOVEN- וב-24MK AMSTERDAM, עובד על פרויקטים הנוגעים בפריטים אייקוניים שיישקפו את ההתחממות הגלובלית ולומד צורפות ככלי נוסף כדי לתרגם את מחשבותיי לעבודה עם חומר. 

עם מי היית רוצה לעבוד? ולמה דווקא איתו?
הייתי מאוד רוצה לעבוד עם משרדי הביטחון, תרבות וחינוך בישראל ועם ארגונים כגון UNICEF, WARCHILD וכו'.

מה למדת בעשור הזה שלא הבנת קודם?
למדתי שהיכולת לשנות מתחילה במחשבה שמובילה לצעדים קטנים שיכולים להשפיע ולהזיז הרים. ובעיקר למדתי שהרקע ממנו באתי הוא מיוחד ועיצב הרבה מאוד ממה שאני כיום. בנוסף למדתי שה"חוצפה" הישראלית היא גם כלי חיובי שאני משתמש בו בחכמה לייעול וליצירת קשרים ולקידום פרוייקטים.

למה אתה מצפה בעשור הבא?
בראש ובראשונה ליצור ליצור וליצור, דרך עיצוב, מוסיקה, לעבוד עם מוחות מרקעים שונים ולנסות להשפיע על איכות חייהם של בני אדם ובעלי חיים. וכל ה"קלישאות" שלא ברורות מאליהן: בריאות לי ולכל סובבי ובעיקר שהעולם יצעד בנתיב יותר נכון.

צלם לנו את המסך האימוג'ים המועדפים במכשיר הנייד שלך