רכישת כרטיסים

עיצוב גרילה – City Play

אנחנו כסטודנטים לעיצוב תעשייתי, גרפי ועיצוב פנים עוסקים תמיד בנראה ובמוחשי דרך כלים גרפיים ותלת מימדיים. בקורס "עיצוב גרילה ושיבושים במרחב הציבורי" (בהנחיית לוקה אור) דנו בשאלות כמו: מהו בכלל עיצוב? האם זה חייב להיות אובייקט?

איך הדברים שאנחנו מעצבים משפיעים על ההמון? על הסביבה? מה אנחנו רוצים להגיד? מה מניע אותנו? איך אנחנו מצליחים להוציא את זה החוצה? האם "שיבוש" ו"הפרעה" יכולים להוות כלי להעברת מסר או להשפעה? ומה קורה כשעיצוב הופך לפעולת גרילה?


City Play

המשימה שלנו הפעם לבשה צורה חדשה: משחק קטן בעיר. המטרה שלנו הייתה לשנות מעט את שגרת יומם של התושבים ולהכניס קצת עניין במקומות שאנו מכירים בעיר. 

השאלות שעלו לקראת הפרוייקט היו מה הופך התערבות למשחק? מי הם המשתתפים שלנו? ומהי הסביבה הראויה למשחק כזה?

במהלך הקורס דיברנו שוב ושוב על אמירה, מסר והשפעה. מנקודת המבט הזו, זה תרגיל קצת שונה. משחק אינו מתעסק במסר נוקב אלא בחוויה ובשיתוף, מיקומו ברחוב משבש את שגרת התושבים ומכניס תפאורה צבעונית ואקטיבית לאיזורים המוכרים. אנחנו מדברים על חוויה ומנתחים אותה ואת משמעותה על מנת לדייק בתוצאה. משחק הוא אטרקציה לילדים וגם בעל ערך נוסטלגי למבוגרים והשילוב בינהם הוא מעניין ומאתגר.

בפעם האחרונה (לקורס) יצאנו לרחוב עם תחושה שזה השיא! אנחנו צריכים לממש את כל המסקנות שלנו מכל התרגילים הקודמים, לחדד שוב ושוב את הקונספט על מנת שזה יהיה הכי מעניין ומדיוק וגם כמובן כיף, שלא נשכח שמדובר במשחק!

לילך הראל ודנה לוי בחרו בסביבה האפורה של בניינים בשיפוץ ברחוב אלנבי בתל אביב. בלב הרחוב הסואן, שוכן לו מבנה בשלבי בניה, עוד אין לו אופי, חולפים על פניו אנשים רבים בכל שעה ביום ומתעלמים ממנו. לילך ודנה החליטו להבליט אותו באמצעות משחק ולצבוע אותו בצבעים שמחים.

נתנאל זינגר, סמדר אריאל ודניאל שר קיפלו עשרות סירות מנייר והשיטו אותן בבריכה בכיכר התרבות בתל אביב. זה משחק מלחמה! לכל קבוצה יש סירות בצבע והמטרה היא להטביע באמצעות רובה מים את סירות היריב. המשחק הביא לשיתוף פעולה בין העוברים ושבים ברחוב ויצר קבוצות משחק אקרעיות אשר נלחמו אחת בשניה במסגרת המשחק.

עדי בנג'ו ומאיה טבת בחרו אף הן את הבריכה בכיכר התרבות בתל אביב כסביבת המשחק. ביום שבת בבוקר הורים יוצאים עם ילדהם לכיכר, זהו היום הוחפשי של ההורים וההזדמנות לבלות קצת עם הילדים. חברי הקבוצה החליטו ליצור אטרקציה שתהיה אופציה למשחק ולחיבור בין ההורים והילדים. הבריכה אם כך, הפכה באותו יום שבת לבריכת דיג: דגים עם לולאה שחו במים וחכות עם ווים פוזרו סביב הבריכה. הכנסת הוו אל הלולאה בהרבה מהמקרים הייתה שיתוף פעולה בין הילדים וההורים.