רכישת כרטיסים

בהילוך שני 2010

צילום: עמית פרבר
קטגוריה: עיצוב וביקורת

תערוכת בוגרי התוכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל נפתחת ביום שישי ה-3.9 בשעה 12:00 בגלריה שברחוב סלמה 60, ת"א.
התוכנית המציבה בראש יעדיה את "פיתוח החשיבה והתובנה הרחבה של המעצב, תוך הדגשת חשיבות ההקשרים הטכנולוגיים והחברתיים, התיאורטיים והיישומיים של פעולתו העתידית" חותרת "לטיפוח המעצב כיוצר וכמחדש במקביל להבלטת תפקידו כאיש צוות, וכמנהיג ויזם" לצד קיום מעשי של "ההיגד האישי התואם" (מתוך מצע התערוכה והתוכנית)

הפרויקטים ממסלול "אודות עיצוב" (אותו מרכזת אילנית קבסה כהן. ראש התוכנית, פרופ' עזרי טרזי) מגוונים מאוד, נעים על הגבול שבין עיצוב לאמנות ומשקפים תמונת עולם רחבה ומורכבת של הבוגרים הטריים.
מירב רהט בפרויקט "רישומים בזמן" עוסקת בנוכחות הנעדר. על ידי שימוש בשני מושגי יסוד "כיסא ריק" ו"צל" היא מנכיחה את המסע האישי שלה באמצעות אובייקטים המייצגים רבדים שונים בתהליך אך גם מבטאים את הצורך באופק חדש.

מירב רהט, "רישומים בזמן", 2010
מירב רהט, "רישומים בזמן", 2010

גם איתמר בגליקטר עוסק בזיכרון אישי אך הוא עושה זאת בדרך שונה על ידי התמקדות ביכולות החומר. בפרויקט "איטום" הוא מתחקה אחר המתח שבין איטום לספיגה. לצד מקורות ההשראה מעוררי המחשבה שלו – המקור התנ"כי של הוצאת מים מן הסלע וזיכרון חי של הסב, מהנדס מים ששרד את השואה אך נרצח כאן בפיגוע טרור – הוא מציג שימוש מרתק בחומר שהוא אטום מצד אחד אך פריך וחלול ומוליך מים מן העבר השני.

איתמר בגליקטר, "איטום", 2010
איתמר בגליקטר, "איטום", 2010

שימוש שונה לגמרי בתהליך ההצפנה של זיכרונות עושה עמית פרבר בפרויקט "I play with food".
פרבר הבא מעולם "עיצוב המזון" מציג טקסי אכילה חדשים ושונים המשלבים משחק ושעשוע תוך כדי גירוי אסתטי של החושים ובחינה מחודשת של טקסי אכילה והצפנה של זיכרונות רחוקים.

עמית פרבר, I play with food
עמית פרבר, I play with food

פרויקט נוסף שמציגה ניצן דבי, בוחן בצורה ביקורתית כיצד יחסי הגומלין בין גידולים טבעיים לבין ייצור תעשייתי, שפעם היו כשנות אור אחד מהשני, התקרבו בעקבות העמקת המחקר הבוטני וההתפתחות הטכנולוגית, המדעית והתעשייתית. בפרויקט היא מנסה להדגים לנו, הצרכנים, כיצד אפשר לשלב בין השניים ולגדל מוצרים בבית: הנבטה כחלק מתהליך הייצור במקום הזרקה במפעל. ומראה כיצד אפשר לגדל קיסמים, מברשות שיניים ואף צבעי אצבעות לילדים.

ניצן דבי, "מלפפון, DVD ומה שביניהם", 2010
ניצן דבי, "מלפפון, DVD ומה שביניהם", 2010

הגלריה של בצלאל
סלמה 60, ת"א
שלישי-חמישי בשעות 17:00-20:00
שישי-שבת בשעות 10:00-16:00
התערוכה תינעל ב-25.9