רכישת כרטיסים

חומרים חכמים חומרים טפשים | הפתיחה: 14.1.16

צילום: ספריית החומרים
קטגוריה: עיצוב וחומר

תערוכה בשיתוף ספריית החומרים ע"ש אהרון פיינר עדן שתציג מבחר חומרים בקנה מידה מיוחד מתוך אוסף הספרייה: חלקם חומרים בייצור תעשייתי, חלקם טבעיים או חד-פעמיים המתייחסים לשלוש תמות מרכזיות אשר בוחנות את המונח 'חכם' או 'טיפש' ומציעות פרשנויות ומחשבות שונות על הנושא.

 

חומרים חכמים, חומרים טיפשים | אוצרת: שלומית באומן | גלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי, מכון טכנולוגי חולון | פתיחה: 14.1.16, נעילה: 11.2.16

בשיתוף עם ספריית החומרים ע"ש אהרון פיינר עדן, מוזיאון העיצוב חולון

לכתבה על התערוכה ב-DezignZoom >

למרות פיתוח מואץ של חומרים חדשים רבים, מבחינת ההרכב הכימי וטכנולוגיות הייצור שלהם, החומרים ה'מסורתיים' (עץ, אבן, חומר קרמי, מתכות ועוד) טבועים עמוק בתוך התרבות החומרית בה אנו חיים. לעת עתה, השימוש בחומרים המסורתיים לא מצטמצם ולעיתים מופגנת באמצעותם חשיבה עכשווית פורצת גבולות וחוכמת ידיים.

בתודעתנו, אנו מתייחסים בנפרד לחומרים ה'חכמים' (אינטראקטיביים) ולחומרים ה'מסורתיים' (הטיפשים כביכול) כשני שדות חומר נפרדים: הראשונים מתקשרים אוטומאטית ל'חדשנות' ואילו השניים למסורת. התערוכה תיצור דיון הבוחן את השימוש בחומרים 'חכמים' ו- 'טיפשים' כשדה אחד בעל זיקה הדדית, ותנסה לערער את את הדיכוטומיה בין השדות, תוך שימת דגש על חוכמת החומר, חוכמת ידיים, טכנולוגיה ובדיקת החיבור בין עולמות החומר השונים ('חכמים' ו-'טיפשים').

בתערוכה יוצגו עבודותיהם של מבחר מעצבים מקומיים מתחומים שונים אשר יעלו את הפרשנויות שלהם לנושא,  לצידם, ספריית החומרים ע"ש אהרון פיינר עדן, תציג מבחר חומרים מתוך אוסף הספרייה בקנה מידה מיוחד, אשר מציעים פרשנויות שונות למונח 'חומר חכם' או 'חומר טיפש'. החומרים שנבחרו לתערוכה, חלקם חומרים בייצור תעשייתי, חלקם טבעיים או חד-פעמיים, מתייחסים לשלוש תמות מרכזיות אשר בוחנות את המונח 'חכם' או 'טיפש' ומציעות פרשנויות ומחשבות שונות על הנושא.

משתתפים: איתי אהלי, לוקה אור, עדיטל אלה, ירון אליאסי, אריאל בלונדר ושירה שובל, עידו ברונו, טל גור, עמי דרך ודב גרנשרוא, יהונתן הופ, תומר חיון, רועי יהלומי, ערן לדרמן, טליה מוקמל, סטודיו Cozi, סטודיו DIncubator , סטודיו Tiko , אילון ערמון, אפרת פרידלנד, גד צ'רני