רכישת כרטיסים

טעימה מן העתיד: שינויים בהרגלי התזונה בעקבות ההתחממות הגלובלית

צילום: פרויקט של ניר נריה וניב ישר
קטגוריה: עיצוב וחברה

באיזה צורות נחיה ואיך הן ישפיעו על תרבות האכילה? האם מזון שמיועד לאדם אחד יהיה שונה מאוכל שמיועד לקבוצת אנשים? האם המשמעות של חומרי הגלם תשתנה? על השאלות האלו התבקשו להגיב הסטודנטים בקורס עיצוב ספקולטיבי/דיזיין פיקשן בהנחיית ד"ר רומי מיקולינסקי בתואר השני לעיצוב תעשייתי בבצלאל. במסגרת שיתוף פעולה עם המוזיאון וספריית החומרים, הגיעו הסטודנטים לסדנה בספריה בהנחייתן של טליא ינובר, אוצרת התערוכה ׳טעימה מן העתיד׳, וליאור חרמוני, מנהלת ספריית החומרים. 

התערוכה "טעימה מן העתיד: מעבדה חושית אינטראקטיבית" בוחנת את עתיד המזון שלנו, ושואלת אילו מרכיבים חדשים ישתלבו בתזונה שלנו בשנים הבאות, איך יראו המנות ועל איזה צרכים חדשים יענו המאכלים שנאכל. בהתאם לכך, הסטודנטים והסטודנטיות בסדנה התבקשו לעצב אובייקט או חוויה שקשורה לאכילה או בישול של ביצה, בעתיד בו מזון הופך נדיר ובני האדם חיים בקבוצות וקהילות מסוג חדש. הסטודנטים התחלקו לזוגות וכל זוג יצר פרשנות משלו למשימה, וכן תרחיש עתידי שבהתאם אליו עוצב הפרויקט. 

הסוטדנטים בביקור בספריית החומרים.

1.  אופיר אלון והילה שמיע 

מתוך מחשבה שבעתיד ביצים יהיו מוצר צריכה נדיר, עיצב הצוות שני מוצרים:

א. תלושי ביצים: ספרון עם דפים שמערבבים עם מים המהווים תחליף לביצה, ומכיל את ערכיה התזונתיים. הספרון מרפרר לתלושי מזון מתקופת הצנע, ומצורפת אליו חוברת מתכונים.

ב. ביצת יוקרה בודדת באריזה מיוחדת, המיועדות לאנשי המעמד הכלכלי הגבוה.

תלושי ביצים. אופיר אלון והילה שמיע
ביצת יוקרה. אופיר אלון והילה שמיע

2. קרלה רטאוס ורינה ברוזבסקי

השתיים יצרו הולוגרמות שמוכרות "מנוי" לקוויאר ביצים וכלי האכילה שבאים איתו, והתבססו על מחקר חומרי. מיכל הקוויאר עשוי מקליפת ביצים וכולל תבנית ראשונית לייצור וכלי לשבירת המיכל.

כלי לשבירת המיכל. קרלה רטאוס ורינה ברוזבסקי
מחקר חומרי. קרלה רטאוס ורינה ברוזבסקי

3. אור שמש ואנה אדלשטיין

הצוות עיצב ביצה מאצות וסט כלים שתומך בהכנת הביצה.

 

סט הכלים. אור שמש ואנה אדלשטיין
ביצה מאצות. אור שמש ואנה אדלשטיין

4. אביטל חלמסקי

הצורפת יצרה כלי להכנת קוקטייל יום הולדת: הכלי עשוי פליז עם קומות לקוקטייל מבוסס ביצים וחומרים נוספים כדרך להכיר ולחגוג עם השכנים.ות את היום המיוחד.

כלי להכנת קוקטייל יום הולדת. אביטל חלמסקי

5. ניר נריה וניב ישר 

הצוות יצר כלי בישול מדברי לביצה רכה באמצעות קרני השמש. הכלי מיועד להיות חלק מטקס לסיום היום עבור משפחה או קהילה שחיה במדבר הלוהט.

כלי בישול מדברי לביצה. ניר נריה וניב ישר

6. אעסם אטון  

האמן יצר וידאו המתאר שמלה מבד המאפשר לטגן את הביצה על הגוף.

קטע מתוך הוידאו. עאסם אטון