רכישת כרטיסים

משחק כיסאות

קטגוריה: עיצוב והיסטוריה

 הגלריה של המרכז האקדמי ויצו חיפה | פתיחה: 17.3, נעילה: 15.4 | אוצרת: ענת גטניו

התערוכה משחק כיסאות היא תערוכת עיצוב הממשיכה תערוכות מקיפות קודמות בגלריה של המרכז האקדמי ויצו חיפה המתמקדות בעיצוב ישראלי עכשווי. תערוכות אלה מבקשות לבדוק ולחשוף את הנעשה בארץ בתחומים שונים של עולם העיצוב.

ענת גטניו , אוצרת התערוכה:
"תערוכה זו מתמקדת בכיסא – פריט ריהוט איקוני, אשר מעצבים רבים חוזרים ובודקים אותו, הן מן ההיבט הקונספטואלי והן מן ההיבט המבני והחומרי. התערוכה מציגה כיסאות פרי עיצובם של 36 מעצבים ישראלים: חלקם מוכרים בעולם העיצוב המקומי ומציגים גם בתערוכות בינלאומיות, חלקם משמשים מרצים בבתי הספר השונים לעיצוב, וחלקם מעצבים צעירים העושים את צעדיהם הראשונים בשדה העיצוב. לצד הכיסאות תוצג סדרת רישומי כסאות של המעצב יעקב קאופמן, המתארים דימויים של כיסאות ברישום חופשי על גבול המופשט. הסדרה תוצג לראשונה בתערוכה זו.

הכיסאות המוצגים בתערוכה פורשים קשת רחבה של רעיונות ותפיסות עיצוביות, ומגוון של חומרים וטכניקות עבודה וייצור. הפריטים בתערוכה – כיסאות, שרפרפים וכורסאות – פותחים מנעד רחב מאוד של התנסויות, הנע בין הפרקטי והמסחרי לבין הניסיוני והקונספטואלי. בין המוצגים גם תוצרים ופיתוחים של עבודות-גמר במגמות לעיצוב תעשייתי של השנים האחרונות, אשר פיתחו טכנולוגיות חדשניות או תפיסות עיצוביות מושגיות מעוררות עניין.
הכיסאות הרבים שנאספו לתערוכה מציגים את הנעשה בתחום בעשור האחרון בעיקר, אך לצדם יוצגו גם כיסאות משל מעצבים מוכרים שקיבלו מעמד איקוני, והפכו לאבני דרך בשדה העיצוב הישראלי".

מציגים: 
איתי אהלי / מאור אהרון / אהוד אלדן / אורי ארואסטי / אלדד בורשטיין / סטודיו בליצקריג – רן אלימלך ושי ברנשטיין / ליעד בן יהודה / שמואל בזק / דב גנשרוא ועמי דרך / טלי גיל / אנדריי גרישקו / יערה דקל / דנה זקן / נעם טבנקין / רמי טריף / סבטלנה יורצ'נקו / מישל ימין / אילה כהן / אריאל לאביאן / רביב ליפשיץ / רועי מגדסי / סטודיו מג'נטה – רונן בבלי ואורנית ארנון / גיא משעלי / תמיר ניב / ניל ננר / אילון ערמון / סטודיו פרודקס – יואב אבינועם וגיל שפי / אהד צפתי / גד צ'רני / יעקב קאופמן / מירב רהט / אלון רזגור / עטרה שלר

רועי מגדסי | Armchair