רכישת כרטיסים

קראפט ישן קראפט חדש | הפתיחה: 7.1.16

קטגוריה: עיצוב וביקורת

התערוכה שתפתח השבוע בבית בנימיני היא תוצר של תהליך עבודה המשותף ליוצרי קראפט שפועלים בשדה כבר שנים רבות ומתבוננים בשינויים החשובים החלים בו. המפגשים עם היוצרים העלו שאלות רבות שעסקו במשמעותו של קראפט בימינו, זהות היוצרים בשדה זה והאתגר ליצור קראפט בעולם משתנה.

בית בנימיני | אוצרת: שלומית באומן | פתיחה: 7.1.16 נעילה: 20.2.16
מציגים: רות אגמון, בתיה אייכנהולץ, אריאלה בלונדר ושירה שובל, דליה ברקי, אדוה דרורי, יהודית הנדלזלץ נברו, נאורה וורשבסקי, מירה וינשטיין, אילה כהן, שולמית לוין, עמי לייבוביץ', חואני מוקמל, טליה מוקמל, תמר ניסים, אילה צור, דורית קו, רות קוק מיון, ענת קלי צוקר (בר דויד), יונית קריסטל, רות שומרוני, אורנה שחר

התערוכה "קראפט ישן, קראפט חדש" היא תוצר של תהליך עבודה המשותף ליוצרי קראפט שפועלים בשדה כבר שנים רבות ומתבוננים בשינויים החשובים החלים בו. המפגשים עם היוצרים העלו שאלות רבות שעסקו במשמעותו של קראפט בימינו, זהות היוצרים בשדה זה (אמנים? מעצבים? יוצרי קראפט? כל אלו יחד?) והאתגר ליצור קראפט בעולם משתנה. לפיכך העבודות בתערוכה הן פרי תהליך דיאלוגי ביני ובין המשתתפים, השם במרכז את שאלת מהותה של יצירת קראפט בתקופת מעבר קונספטואלית וטכנולוגית. מתוך נקודת מוצא זו נוצרו עבודות שמרחיבות את עולם המושגים של שדה המוכר ליוצריו אגב פיתוח מבט רלוונטי וחקרני, כשהמפגש של שיטות עבודה וחומרים מסורתיים כמו אריגה, קליעה, תפירה, עיסת נייר, הדפס, ניפוח זכוכית או רקמה עם חומרים, עם שיטות עבודה ועם אופני חשיבה חדשים בוחן את המתח בין חוכמת הידיים לשיטות עבודה ממוכנות ודיגיטליות. תחומי הקראפט המסורתיים כמו אריגה, תפירה וקליעה מקבלים בתערוכה זו חשיבות כגופי ידע בעלי משמעות, כנשאי מטען תרבותי והיסטורי בעל עומק וכנקודת מוצא לביטוי עכשווי. תחומים אלו מעלים שאלות מהותיות על סביבת הגוף, על עמלנות, על סיב ואריג ועל התרבות החומרית שסביבנו כחלק ממחוזות חדשים במעבר המרתק בין ישן לחדש.

טליה מוקמל
שולמית לוין

לקטלוג הדיגיטלי >>