רכישת כרטיסים

רקמת חיבור – תערוכת עיצוב קבוצתית

צילום: Shaving, יואב אבינועם
קטגוריה: עיצוב וחומר

הגלריה החדשה לעיצוב "פרדיגמה" פתחה לפני שבוע תערוכה שלישית בשם "רקמת החומר" ובה היא מציגה את עבודותיהם של מעצבים צעירים יותר ומוכרים פחות, העוסקים ברמות שונות של חיבור. שרפרפי הנסורת של יואב אבינועם, המשך לפרויקט הגמר המהפנט שלו (בצלאל, 2009), הכסאות של גילי קוצ'יק מסטודיו Bakery, ושולחן הברזל של צביקה פריימן ונאדין דניאל הורביץ הן כמה מהעבודות שמצדיקות ביקור בגלריה המסקרנת ומעוררת הציפייה הזו.

Shaving, יואב אבינועם
Shaving, יואב אבינועם
Forest Shade, צביקה פריימן ונאדין דניאל הורוביץ
Forest Shade, צביקה פריימן ונאדין דניאל הורוביץ

רקמת חיבור / ענת בנבנישתי ועזרי טרזי, אוצרי התערוכה

בעולם האורגני, רקמות חיבור הן בעלות הגוון הרב ביותר, מרקמות צפופות ולרקמות רופפות. הרקמה מאפשרת תמיכה מכאנית אך גם משדכת בין חומרי מבנה שונים באופיים.
התערוכה עוסקת ב'רקמות החיבור' פיזי או תיאורטי, של המבנה, בחיבור בין חומרים שונים, בחיבור בין ישן לחדש ובין פנים לחוץ לחיבור יש משמעות מבנית, אסתטית או רעיונית. החיבור המבני יכול שיהיה גלוי או מוסתר. חשיפה של איזור החיבור יכולה להיות על ידי הקצנה של צבעוניות החומרים המנוגדים או במקרה שהדבר מתרחש באותו החומר, על ידי העצמה וגילוי קווי התפר. החיבור הרעיוני לעיתים מכה באכזריותו ולעיתים עדין ומרומז. רן אמיתי בחר ליצור קווי תפר מדומים בשרפרף העשוי מקשה אחת של אלומיניום, גילי קוצ'יק יוצרת חיבור בין שני סוגי פוליאוריתן כמקשת ריפוד משותפת ומהודקת, גיל שפי משדך בין לביד לסיליקון בדרך שמנצלת את הגמישות של המבנה לנוחות, יואב רכס רוקם את השרפרף באמצעות חבל שבדרכו הקונסטרוקטיבית קושר את המבנה ומעטר אותו, דוד קלר מהדק את מושב השרפרף לבסיס הרגליים ובדרך החיבור מועך את הריפוד ומתאים אותו לישיבה, יואב אבינועם מחצין את החיבור בשרפרפיו בין חומר הלביד במצבו הגולמי והמרוסק ולבין מצבו התעשייתי כפלטה, נעם בר יוחאי מחבר בין שושלת סינית עתיקה לתאורת לדים מודרנית בגוף תאורה מפורצלן ואילו בגוף תאורה אחר הוא מכניס לבית אווירת יער, רון קלברזי מייצר את החיבור בין גזע העץ והכלי שהרג אותו ויוצר שרפרף ומכניס הביתה כלי שמקומו המקורי הוא במחסן הכלים, וזאת על ידי הפיכתו לקולב, עומרי בר זאב קולב בין קיפול משטח של עור עבה לרגלי עץ, וצביקה פריימן ונאדין דניאל הורוביץ יצרו שולחן ענפי ברזל הנותנים צל המדמה צילו של עץ בתוך הבית.

רקמת חיבור /  16.12.10 – 10.1.11

פרדיגמה גלריה לעיצוב
שני-חמישי: 19:00 – 11:00
שישי: 14:00 – 10:00
רח' אחד העם 60, תל אביב

תקריב על העבודה - Shaving, יואב אבינועם
תקריב על העבודה – Shaving, יואב אבינועם