רכישת כרטיסים

תערוכות שלא כדאי להחמיץ

צילום: דניאל שכטר
קטגוריה: עיצוב וביקורת

תערוכת נושא פרסים ו-Crafted Technology הן שתי תערוכות עיצוב ששווה להתעכב עליהן ולא רק בגלל האובייקטים. כדאי לעצור שנייה ולהעמיק בתוכן הנלווה אליהן, הערך שהעיצוב מביא עימו ובאיזה אופן והקשר הוא מוצג.

פרויקט Crafted Technology של המעצבות תמרה אפרת ומורן מזרחי שנעשה בשיתוף עם ד"ר עמית צורן מהאוניברסיטה העברית, מעביר את המפגש בין קראפט לטכנולוגיה שלב אחד קדימה. זהו תהליך של מחקר אקדמי שיטתי ומתמשך שתוצאותיו ומסקנותיו יכולים להוביל לחדשנות שאיננה באה לידי ביטוי רק באסתטיקה. הפרויקט התמקד בפיתוח כלים ייעודים לעיצוב, דרך בחינה ממוקדת של אפשרויות הפרשנות והשימוש העכשוויים ברקמת ה"סמוק" המסורתית באמצעות כלים פראמטרים ממוחשבים. החיבור של הרקמה למחשב מעצים את התכונות המקוריות שלה והופך אותה לאובייקט תלת מימדי שימושי בעל קונפיגורציות וטקסטורות שונות, שלא ניתן היה לייצר באופן ידני מסורתי. הרקמה, הופכת בכך לאלגוריתם פרימיטיבי שבעזרתו ניתן להפוך משטח מדו מימדי לתלת מימדי.

התערוכה מציגה את תוצרי הפרויקט הבאים לידי ביטוי בקולקציה של תיקים. קטלוג התערוכה, חשוב לא פחות משום הוא התשובה לשאלת המחקר: כיצד להנגיש כלים דיגיטאליים ופארמטרים למעצבים ואנשי קראפט.

Crafted Technology (כחלק מהתערוכה "החולצה שלי נושמת") | בית העיר, רח' ביאליק 27 תל אביב | נעילה: יום חמישי הקרוב, 12.11

Crafted Technology (צילום: דניאל שכטר)
Crafted Technology (צילום: דניאל שכטר)

תערוכת נושא פרסים היא אולי תערוכת העיצוב היחידה שתוכלו ללכת ולצפות בה באמצע לילה של נדודי שינה. היא מוצגת בגלריית החנות, שהיא לא ממש גלריה, כי אין לאן להכנס, והיא לא ממש חנות, כי הפריטים בה לא מוצעים למכירה. גלריית החנות היא שני חלונות ראווה קטנים וקופסתיים שאינם מספקים את היצר של מבט מעמיק כמו במקרה של גלרייה או את יצר הרכישה כמו במקרה של חנות. חלון הראווה המסורתי גם מתאים במיוחד לנושא התערוכה ולאובייקטים הקטנים שנוצרו עבורה, המהווים פרשנויות שונות למושג "פרס" בתרבות המערבית. הגלריה מגדירה מחדש את אופן התצוגה בתערוכה בכלל ובפרט בתערוכה בה מציגים מעצבים. לתערוכה, שאצרו המעצבים איתי לניאדו, שירה קרת והדס שלם, נלווה גם מאמר שכתב ד"ר ברוך בליך מהמחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל, במיוחד עבורה.

תערוכת נושא פרסים | גלריית החנות, רח' העלייה 31 תל-אביב | נעילה: 17.11

צילום של אחד מחלונות הראווה בערב הפתיחה של תערוכת נושא פרסים