רכישת כרטיסים

Ambiente 2016

צילום: צילום: רונן גולדמן
קטגוריה: עיצוב וביקורת

Ambiente היא התערוכה המסחרית הגדולה ביותר בעולם המוקדשת לעיצוב מוצרים השייכים למרחב הביתי. רק בשנת 2015, הציגו בה מעל 4800 משתתפים מ-90 מדינות ברחבי העולם, וביקרו בה כ-134000 קניינים ואנשי מסחר פוטנציאליים. הקטגוריות בתצוגה נחלקות ל-Dinning ,Living ו-Giving ובכל אחת מהן תמצאו את המילה האחרונה בטקסטיל, ריהוט משלים, כלי מטבח ומוצרי מתנה כיפיים ומקוריים. אמנם תערוכה מסחרית, בבירת התערוכות האפורה פרנקפורט, אבל גן עדן של צבעים ומרקמים. מעבר לזה, זוהי הזדמנות טובה ומדוייקת למעצבים צעירים בתחילת דרכם, שפועלים בסטודיו עצמאי ומעצבים בסדרות קטנות, להכיר ולהחשף לשוק המסחרי הבינלאומי ולאפשרויות הגלומות בו.

חברות עיצוב ישראליות ומוכרות בתחום זה כמו אוטוטו ומנקי ביזנס שמוצריהם הצבעוניים נמכרים ברחבי העולם כבר שנים רבות, מציגים בתערוכה כדרך קבע, אך שחקנים צעירים ומבטיחים ממשיכים להצטרף. מעצבת הטקסטיל מיקה בר תציג בתערוכה קו חדש של שמיכות וכריות 100% כותנה העונה לשם Hive. הקולקציה החדשה ממשיכה את הקו העיצובי המזוהה עם בר ומאופיין בשפה גיאומטרית נקיה ומתוחכמת. המעבר מהדפסה לסריגת ז'קארד מרחיב את מנעד המוצרים שמציע הסטודיו ללקוחותיו ומאפשר שילובי טקסטורות מרעננים.

תמר ניקס, גם היא מעצבת טקסטיל, תציג קולקצית שטיחים תחת המותג Boodo. הקולקציה שואבת השראה מצורות אורגניות, כמבט שהוא בין ראיית מאקרו רחבה לתמונות מיקרוסקופ. כל השטיחים עשויים מ-100% צמר טבעי איכותי המיוצר בהתאמה אישית ומיובא מגרמניה.

עיצוב פנים: מיכל מטלון, צילום: אלעד גונן

המעצב עמית סטרולסי, בעל סטודיו לעיצוב SturlesiDesign חולק בתערוכה דוכן יחד עם המעצבים טל הדר ורועי יהלומי למותג Yahalomis. סטרולסי יציג הקולקציות iLLuminite ו-Full Moon: גופי תאורה מבטון וזכוכית אקרילית אשר מוליכה את האור ומתפקדת כסיב אופטי, אותן הסטודיו השיק לראשונה לפני כשנתיים וחצי ויחשוף לראשונה את Kapsulite – סדרת מנורות אווירה תלויות, מבטון ופרספקס.

Kapsulite | צלם: רונן גולדמן

ב-Yahalomis מביאים לידי ביטוי את הרקעים השונים של השותפים – עיצוב תעשייתי (רועי) ואמנויות המסך (טל) ושואפים לייצר דיאלוג בין אמנות לעיצוב. בתערוכה הם יציגו מספר מוצרים של הסטודיו בינהם Table Clocks סדרת שעונים מבטון שהם פרשנות לשעוני שולחן משנות ה-70 ומאופיינים בעיצוב נקי ופשוט, אבל גם בקווים אי-סימטריים בהשראת עולם האיור.

Table Clocks