ביקורי תלמידים במוזיאון
המוזיאון הוא משאב תרבותי ולימודי, כלי מוחשי ובעל ערך נוסף, המעשיר את תכנית הלימודים באומנויות העיצוב. ביקור במוזיאון העיצוב חולון מזמן לתלמידים מפגש בלתי אמצעי עם עולם העיצוב על רבדיו השונים, מעורר סקרנות ומעודד חשיבה אודות מעגל החיים של מוצרים וחפצי יומיום.
לפרטים נוספים ולהזמנה: 03-5021551 | sales@dmh.org.il
בשונה מקהל המבקרים הבוגר במוזיאון, מציע המוזיאון לתלמידים סיור פעיל, מונחה משימות ודיון בתערוכות המוצגות, בהדרכת צוות המוזיאון, המשלב עבודה קבוצתית וביצוע משימות שונות.
במסגרת הסיור ייחשפו התלמידים לעיצוב עכשווי מן הארץ ומהעולם ויעמדו על קנקנו של המושג "עיצוב" באמצעות שאלות כמו: מהו מוצר תעשייתי? מה מבחין בין עיצוב, אמנות ומלאכת יד? מה מקומו של המעצב בחברה ומהם מניעיו בתהליך העיצוב? באילו חומרים וטכנולוגיות המעצב משתמש?
סיור מודרך עבור חטיבות ביניים ותיכון
סיור חווייתי מודרך הכולל חלוקה לצוותי עבודה, הדרכה פעילה בתערוכה, ביצוע משימת עיצוב על פי קריטריונים מנחים והצגה בפני הכיתה בתום הסיור.
חפצים נודדים
עיצוב כלי קיבול ומארזים מחומרים רכים.
שכבות גיל: ז'-י"ב
סדנה העוסקת במושג נוודות בעבר וכיום ומתמקדת בעיצוב
המותאם למצב זה.
הסדנה עוסקת בהבנת צרכי המשתמש ובהצעת פתרונות עיצוביים באמצעות עקרונות של רב-שימושיות, ניידות, ושימוש חוזר בחומרים זמינים – טקסטיל ועץ.
התלמידים יתנסו ביישום נכון של עקרונות עיצוב חפץ רב-שימושי בהתאם לצרכי הנווד העכשווי. אתגר העיצוב הוא תכנון וייצור מארזים וכלי קיבול מחומרים רכים הניתנים לקיפול מהיר, אריזה ונשיאה בקלות יחסית.
העבודה בצוותים של שלושה-ארבעה תלמידים.
פדגוגיה: שימוש חוזר, התאמה למשתמש, עבודת צוות, תכנון, עבודה מדו לתלת ממד, יצירתיות.
מוטוריקה: מוטוריקה גסה, פעולות גזירה וחיבור, עבודה על פי תכנון.
לשבת על זה
אתגר בניית שרפרף עמיד מקרטון גלי
שכבות גיל: י'-י"ב
הסדנה עוסקת בשימוש חוזר בחומר – קרטון.
הסדנה נפתחת במצגת ובסקירת דוגמאות למעצבים ואדריכלים העוסקים בעיצוב ריהוט מחומרים ממוחזרים וספציפית מקרטון.
בהמשך לומדים התלמידים על תכונות הקרטון ועל אפשרויות למחברים שונים. לאחר מכן מוצג לתלמידים אתגר עיצוב:
לבנות ולעצב שרפרף מקרטון שבסיום הסדנה נבדק האם אכן ניתן להשתמש ולשבת עליו.
העבודה בצוותים של שלושה-ארבעה תלמידים.
פדגוגיה: שימוש חוזר, פתרון בעיות, חוזק חומרים, תכנון, עבודה מדו לתלת ממד, עבודת צוות.
עיצוב כפותר בעיה
"תיק" לנשיאת משא מחומרים ממוחזרים
שכבות גיל: ז'-י"ב
"תשעים אחוז ממעצבי העולם משקיעים את כל זמנם בהתייחסות לבעיות הרלוונטיות לעשרה אחוזים מהצרכנים העשירים בעולם.
לפני מותי אני רוצה להפוך את היחס המטופש הזה על ראשו"- ד"ר פאול פולק (2019-1931). הסדנה עוסקת בעיצוב ככלי לשינוי.
הסדנה נפתחת במצגת ובסקירה מהירה של פתרונות עיצוביים לבעיות במדינות מתפתחות, לאזורים מוכי אסון, ולאנשים בעלי מוגבלויות.
לאחר מכן מוצג לתלמידים אתגר עיצוב – לתכנן ולעצב מנשא מותאם לגוף כשלרשותם חומר גלם ואמצעי חיבור מוגבלים.
העבודה בצוותים של שלושה-ארבעה תלמידים.
פדגוגיה: שימוש חוזר, פתרון בעיות, התאמה למשתמש, עבודת צוות, תכנון, מדו לתלת ממד, יצירתיות.
מוטוריקה: מוטוריקה גסה, פעולות גזירה וחיבור, עבודה על פי תכנון.
עיצוב גלויה אישית – תקשורת חזותית
עיצוב כרזה גראפית אישית.
שכבות גיל: ז'-י"ב
סדנה העוסקת בעיצוב תקשורת חזותית.
הסדנה נפתחת במצגת ובסקירה מהירה כיצד מעצבים מעבירים מידע, מסר, תחושות ורעיונות באמצעות כלים חזותיים.
הסדנה מתמקדת במערכת היחסים בין טקסט לבין דימוי ובמהלכה התלמידים ילמדו לתרגם טקסט כתוב לטקסט חזותי,
יתנסו בטכניקות של צלליות ונגזרות נייר ולבסוף – יעצבו כרזה גרפית המתבססת על הכלים ועל הטכניקות שנלמדו.
בסדנה ניתן לעבוד באופן אישי או בצוותים של שניים-שלושה תלמידים.
פדגוגיה: עבודת צוות, עיצוב תקשורת חזותית, דימויים, תרגום טקסט לדימוי.
מוטוריקה: מוטוריקה גסה, גזירה, הדבקה, עבודה על פי תכנון לבד או בצוות.