רכישת כרטיסים

אושר לפיד

הבוילר רום

The Boiler Room

  • מחיר כרטיס: ₪45

ה"בוילר רום" - בואו לחמם את הדיון

25.04.22-30.07.22


בעשורים האחרונים אנחנו עדים לשני תהליכים סותרים לכאורה: האצת תהליכי הגלובליזציה (רשתיות), מחד גיסא, והתעוררות מחודשת של תופעת לאומנות (קפסולריזציה), מאידך גיסא. באופן אירוני, הגורמים המעצימים את הגלובליזציה הם גם אלה שמגבירים את הלאומנות ויוצרים מתח מהדהד ונצחי. לצד כל אלה נמצאות הרשתות החברתיות שמעצימות את הקיטוב הנוצר בעקבות תהליכים אלו.

הבוילר רום, 2021, צילום: אושר לפיד

ה"בוילר רום" היה מיצב אינטרקטיבי, מרחב שאפשר למבקרים בו להביע את עמדותיהם בנושאים פוליטיים וחברתיים, לשתף את השקפתם ולהגיב זה לזה. זאת על ידי לחיצת כפתור פשוטה ש"מחממת" את הדיון, לעתים בלי לשים לב להשלכות מעשיהם. כך דימה המיצב את הקיטוב שנוצר בחברה ואיפשר דיון וחקר עצמאי. השימוש במתגי הדוד הייחודיים מייצב את הקלות שבה לחיצת כפתור מעצימה מחלוקות ומפשטת בעיות מורכבות לסיסמאות פופוליסטיות.

הבוילר רום, 2021. צילום: אלעד שריג

על המעצבים:

המיצב "The Boiler Room" עוצב ונבנה על ידי צוות של שבעה מעצבים – סטודנטים ובוגרים של בית הספר לאדריכלות על שם דוד עזריאלי באוניברסיטת תל אביב: ליאור קנטור, נעה כרמי, ליאלה סולומון, אושר לפיד, רועי לוין, ברק ויצמן ואורן אלגלי.

המיצב ייצג את ישראל בביאנלה לעיצוב לונדון 2021, שעסקה בנושא "תהודה" (אוצרות: אס דבלין). בסיום הביאנלה זכה המיצג בפרס בחירת הקהל, על בסיס הצבעות של מבקרים ומשתתפים מרחבי העולם.