רכישת כרטיסים

באנו לעשות שמח

קטגוריה: עיצוב ואמנות

את החודשים האחרונים בילתה מירב רהט בשעות עבודה ארוכות בנגריה ובסטודיו לקראת תערוכה משותפת ליעל פרידמן (תכשיטים) ולה (ריהוט) שנפתחה בגלריה פריסקופ בתל אביב.

את החודשים האחרונים בילתה מירב רהט בשעות עבודה ארוכות בנגריה ובסטודיו לקראת תערוכה משותפת ליעל פרידמן (תכשיטים) ולה (ריהוט) שנפתחה בגלריה פריסקופ בתל אביב. 

מירב רהט ויעל פרידמן חברו יחד ליצירה ואצירה של תערוכה משותפת: "תוך כדי תנועה". התמה שמובילה את התערוכה היא תנועה ושינוי פיזי או רעיוני בזמן או במרחב, כאשר כל אחת מהיוצרות פועלת ומתמודדת עם הנושא בדיסיפלינה שלה – רהט ביצירת מיצבים של פרטי ריהוט ופרידמן ביצירת סדרות של טבעות ותליונים. התנועה שמתקיימת באובייקטים מתקיימת גם בהיפוך התפקידים שלוקחות רהט ופרידמן, שפועלות בתערוכה תחת שני כובעים – פעם זה של היוצרת, ופעם זה של האוצרת. בהצבה בגלריה הן מציגות שפה חזותית ואלמנטים רעיוניים שנבנו בתהליך של דו-שיח בו הן בוחנות יצירה זו בהשפעת זו, זו בתגובה לזו וזו יחד עם זו.

פרידמן מתייחסת לתכשיטים כמשחקים, שוברת את כללי הצורפות הקלאסית בעבודה בחומרים מגוונים, ויוצרת אובייקטים שמעוררים מחשבה אודות מהותה של צורפות עכשווית ואודות היחסים בין המעצב והמשתמש. למולה, האובייקטים של רהט מבוססים על הפשטה רעיונית, צורנית וצבעונית של סיטואציות חיים המתורגמות לפרטי ריהוט פיסוליים ורסאטיליים ומשלבים חשיבה פילוסופית והתכתבות עם תולדות העיצוב והאמנות.

בתערוכה הן מציגות התייחסות לארבעה מצבי תנועה: תנועה פיזית ורגשית בזמן, היפוך, תנועה מעגלית ותנועה אקראית. לדוגמא: "סטורי-טלר", אובייקט סטטי שמכיל את מהות תנועת הזמן והשינוי בסיפור האישי של רהט, זוכה לתגובה של פרידמן בסדרת טבעות, "Useless Automata" העשויות כמיצבים קטנים של גלגלי שיניים הנותנים משמעות פיזית ממשית לתחושת התנועה של הזמן;

"אפ-סייד-דאון" – קבוצת אובייקטים צבעונית של רהט שבנויה משילוב צורות בסיס – מרובעים וגלילים, מתכתבת עם טבעות "ניואנסים" של פרידמן, המבוססות על צורות של ריבוע עיגול ומחומש – אותן היא משלבת בכל טבעת באופן קצת שונה. הטבעות של פרידמן מאפשרות היפוך של הטבעת וענידה שלה באופנים שונים, כך גם פרטי הריהוט של רהט המאפשרים היפוך של היחידות השונות ומשחק עם אופן ההעמדה הפיסולית ושילובי הצבעים שלהן במרחב.

המשחק ממשיך ב"ראונד-אנד-ראונד" – אובייקט וורסאטילי צבעוני שרהט יצרה, המאפשר לסובב ולהציב אותו במגוון דרכים ובמספר כיוונים, למולו יצרה פרידמן טבעות "גן שעשועים" ותליונים וורסאטיליים בתוכם היא משמרת את אלמנט התנועה המעגלית.

טבעת ותליון "קשקוש" שיצרה פרידמן, זוכות לתגובה של רהט ב"כישכוש" (Wag) – פריט ריהוט שמגיב בתנועה למגע האנושי וצורתו משתנה על פי האובייקטים שהוא מכיל, ועוד.

עבודותיהן של השתיים נעות בגבול בין עיצוב לאמנות ובין השימושי לחוויתי ובוחנות את היחסים בין אובייקט, מרחב ומשתמש. במסגרת הדיאלוג ביניהן הן עושות שימוש בצורה וצבע כדי ליצור קומפוזיציות שמעוררות למחשבה אודות עיצוב עכשווי, אודות משמעותו של צבע בתוך החוויה, ואודות הרבדים התרבותיים והאישיים המוטענים לתוכן.

"תוך כדי תנועה" מירב רהט – ריהוט | יעל פרידמן – תכשיטים

גלריה פריסקופ, רח' בן יהודה 176, תל אביב
שעות פתיחה: ב-ד 17:00-20:00, ה' 12:00-20:00 ו-שבת 11:00-13:00. נעילת התערוכה: 16.5.2015