רכישת כרטיסים

דו

צילום: עמי דרך ודב גנשרוא
קטגוריה: עיצוב ואמנות

בדרום תל אביב שוכן אחד המרכזים המעניינים שנפתחו כאן בשנה האחרונה. בית בנימיני, מרכז לקרמיקה עכשווית על שם יששכר ויהודית בנימיני כולל פעילויות שונות כמו סדנאות קרמיקה, כיתות אמן והרצאות (לחצו כאן לכתבה של יובל סער על בית בנימיני).

בשנה האחרונה המקום משמש גם כחלל עבודה לשתי סטודנטיות מצטיינות, שהוענקה להם מלגת עבודה למשך שנה.
המבנה המעוצב להפליא (חדר אדריכלים) כולל שלוש קומות שבהן לצד חללי הסדנאות יש ספרייה נעימה ושני חללי תצוגה לתערוכות מתחלפות.

באחד החללים בקומת הקרקע מוצגת (למשך עוד כמה ימים ספורים) תערוכה יפהפייה של המעצבים עמי דרך ודב גנשרוא יחד עם הקדרית עירית אבא. התערוכה, ששמה הוא "דו", דו-מימד תלת מימדי בכלים קרמיים, נראית כמו רישום בחומר קרמי לבן על קיר לבן, שרק הצל המוטל על הקירות מעניק להם נפחיות.

עמי דרך ודב גנשרוא
עמי דרך ודב גנשרוא

הוואזות של עירית אבא, זוכת פרס "אנדי" לאמנות עכשווית לשנת 2009, חסרי נפח, רשומים ביד חופשית הממירה את התלת מימד לדו-מימד.

עירית אבא
עירית אבא
עירית אבא
עירית אבא

הכלים שמציגים עמי דרך ודב גנשרוא יוצרים מעין מסיבת תה משוגעת שאליה יכולים להיות מוזמנים רק אורחים העשויים מקיפולי נייר. השניים התחילו את התערוכה מגילוי מקרי, התבוננות בצלחת שנשברה והתפעלות מן החתך שבכלי. התפעלות זו הובילה אותם לחתוך ולהסיר חלקים מכלים שמצאו בשווקים ולהותיר רק את עמוד השדרה של הכלי.

עמי דרך ודב גנשרוא
עמי דרך ודב גנשרוא
עמי דרך ודב גנשרוא
עמי דרך ודב גנשרוא

יחד הם מציגים כלים המעבירים את הדנ"א של הכלי ומאפשרים לנו להטעין אותם בתוכן. ברוח התערוכה פורסמה גם חוברת הכוללת שיחה שניהלו השלושה עם מאיה ויניצקי העוסקת בהגדרות כמו היטל, חתך וסילואטה. החוברת הדקה בשחור לבן שחולקה חינם למבקרים בתערוכה מאירה עיניים ומוסיפה מימד של עומק לתערוכה.

בית בנימיני
בית בנימיני
בית בנימיני
בית בנימיני