רכישת כרטיסים

הפנים שבמראה | מילנו 2011

צילום: Ron Gilad by Monica Castiglioni
קטגוריה: עיצוב ואמנות

אחד המעצבים הבולטים השנה בתערוכת העיצוב במילנו היה רון גלעד, מעצב ישראלי החי ופועל בחו"ל, שזוכה בשנים האחרונות להערכה בינלאומית רבה.

Ron Gilad by Monica Castiglioni

במילנו הציג גלעד בגלריה "דילמוס" הנחשבת סדרה של 9 מראות תחת השם IX MIRRORS. בתפקידן המסורתי המראות משקפות את מראית העין – את החיצוניות ולא את הפנים. השם שבחר גלעד לתת לעבודות, מרמז על תשע הנשמות שמייחסים לחתול וכמו העבודות עצמן, מנסה להתחקות אחר החיים הפנימיים של המראה.
המראות העשויות מסגרת עץ פשוטה אינן משקפות כאמור לא רק את האדם העומד מולן אלא מספרות סיפור משל עצמן. בעזרת שינויים בקנה המידה ועיוות הפרופורציות מערער גלעד על נקודת המבט שלנו ומחבר לכאן ולעכשיו לא רק את מה שהיה אלא גם את מה שיכול היה להיות.

את ההתפעלות הרבה ביותר ביריד עצמו, ה-Salone del Mobile, משך הביתן של חברת התאורה האיטלקית FLOS, לא מעט בזכות רון גלעד. שנדליר עשוי מ-2620 נורות לד בטבעות שננעצו בקיר באופן אקראי כך שיצרו תחושה של תנועה. השנדליר היה המשך ישיר לסדרת Wallpiercing שהוצגה כבר בשנה שעברה וגררה תשומת לב רבה.

Image courtesy of FLOS 
Image courtesy of FLOS 

בסדרת המיצבים של מגזין אינטרני שהתפרשה על שטחים נרחבים של אוניברסיטה מקומית הציג רון גלעד מיצב בשם "שכונה". סדרה של בתים עשויים מתכת, מעין קווי מתאר מטפוריים של אדריכלות בתים שדרכם הוא שואל שאלות כמו מהו בית ומהי שכונה.