רכישת כרטיסים

טכנולוגיה מעוררת תחושות

צילום: Ron Gilad, Wallpiercing designed for Flos
קטגוריה: עיצוב וטכנולוגיה

היום, כך מתברר, מצפים ממעצבים לא רק ליצור דברים יפים אלא גם שהמוצרים שלהם יהיו בני קיימא, שיהיו מפותחים מבחינה טכנולוגית (כמו המיצב של טושיבה וסוני) ושייצרו מוצרים שיתקשרו עם האנשים שאמורים להשתמש בהם – שיעוררו בהם רגש. דוגמה מצוינת לכך היו חברי הקבוצה הבלגית שהציגו תחת הכותרת DESIGNED BY PERFORMENCE הם הציגו אובניים וירטואליים שאנשים יכולים לעצב בהם כדים המודפסים בתלת ממד.

עבודה על האובניים הוירטואליים
יצירת כדים בצורה מסורתית ברמה הטכנולוגית המתקדמת ביותר

בעזרת סורק תלת ממדי ותוכנה דיגיטלית שיוצרת את הצורה ומגיבה לתנועת היד החוצה את אלומת האור נוצרו כדים בהשתתפות הקהל. המטרה היתה ליצור בצורה מסורתית כלי ברמה הטכנולוגית המתקדמת ביותר.

אחד מהלכי הרוח הבולטים בשנים האחרונות בעולם העיצוב הוא יצירת מוצגים ייחודיים שיעוררו רגש אצל הצופים.
ב-Crystal Palace של חברת Swarovski המציגה בשנים האחרונות את מופעי הראווה המרשימים ביותר, אפשר היה לחוות את החוויה הטוטאלית ביותר השנה.

Crystal Palace של חברת Swarovski
פרט מתוך תהליך התגבשות הקריסטלים


העבודה היא המשך לעבודה אחרת של טוקוג'ין שהוצגה ב-2008 "כיסא ונוס" שכמו ונוס העולה מן הרחצה התגבש גם הוא מתוך ה"מים". הוא הניח בלוק של פוליאסטר באקווריום ענקי עם תמיסה שיש בה מינרלים מסוימים. הבסיס של הכיסא עשוי סיבים רכים וסביבו התמיסה יוצרת צורה וממשיכה להתפתח עד שהכיסא מוכן. טוקוג'ין ניסה להראות כאן את אלמנט היופי הנברא מן המקריות, לדבריו.

כדור הקריסטלים ב- Crystal Palace

בחדר ליד יצר המעצב איב בהר יצר אהילים עשויי נייר עם נורת לד פשוטה המעצימים את תאורת הלד. ואילו וינסנט ואן דייסון יצר יער פואטי של מראות והשתקפויות.

איב בהר ל- Crystal Palace 


בחברת התאורה האיטלקית FLOS הציג המעצב רון גלעד את הסדרה Wallpiercing.
סדרה מודולרית של מנורות הנראות כמו עגילים ענקיים הנעוצים בקיר, המאפשרות לנו ליצור וריאציות צבעוניות ויוצרות אפקט מרשים ביותר.

Ron Gilad, Wallpiercing designed for Flos

המעצב המוכשר רון גלעד הוא יליד תל אביב, 1972, בוגר בצלאל, שעבר לניו יורק ב-2001 והקים שם חברת עיצוב משלו. העיצובים שלו הם פונקציונליים ומינימליסטיים ולתוכם הוא יוצק הומור אלגנטיות ותחכום. עבודותיו נמצאות באוסף הקבוע של מוזיאון המטרופוליטן ומוזיאונים אחרים ברחבי העולם כולל מוזיאון תל אביב.

Ron Gilad, Wallpiercing designed for Flos


ב- FLOS הצעידו את המושג "קיימות" צעד נוסף קדימה עם נורות ה- OLED שהציגו (בעיצוב המעצבים-כוכבים פיליפ סטארק ואינגו מאורר) – לדים אורגניים שנחשבים לאחד ממקורות האור הידידותיים ביותר לסביבה היום.

לכתבה הראשונה בסדרת הכתבות הסוקרות את היריד Salone del Mobile, 2010.

לכתבה השניה בסדרת הכתבות הסוקרות את יריד Salone del Mobile, 2010.