רכישת כרטיסים

מריה קונג במוזיאון העיצוב

צילום: מריה קונג בתערוכה "דיקוד"
קטגוריה: עיצוב ואמנות

הרצון לחבור אל אמנות על גונייה השונים, כמו גם הקשר הבלתי אמצעי עם הקהל, הוביל את להקת מריה קונג והמדיטק לעבודה משותפת. אחת לשבועיים מגיעה הלהקה למוזיאון, בוחרת נקודת עגינה ויוצאת למסע חוויתי-אמנותי. כל ביקור הינו עולם ומלואו עבור הרקדנים והמבקרים כאחד.

במהלך השהות במוזיאון, הלהקה מציגה קטעים מתוך עבודותיה הקודמות, מעלה קטעים מתוך עבודות חדשות תוך בחינת תגובות הקהל, ובעיקר משתפת את המבקרים בחוויה אמנותית שלמה.

במסגרת הפעילות המשותפת בין הלהקה לבין מתחם המדיטק, נחגג בחודש ינואר יום הולדתו ה-180 של לואיס קרול – מחבר הספר אליס בארץ הפלאות, אשר בהשראתו נוצרה אחת מהיצירות של הלהקה: ecilA.

ב-10 במרץ תבקר הלהקה במוזיאון, ותשתף את הקהל במגוון יצירות ובפעילות תנועתית חוויתית משותפת.

מריה קונג בתערוכה "דיקוד"
מריה קונג בתערוכה "דיקוד"

להקת המחול מריה קונג נוסדה בשנת 2008, על ידי ארבעה רקדנים יוצאי להקת בת-שבע. ארבעה יוצרים מרחבי העולם, אשר רקדו, והתפתחו מקצועית יחד. חברי הלהקה יוצרים באופן משותף, באמצעות עבודת צוות הדוקה, ודיאלוג מתמיד של מחשבות, רעיונות וערכים.

בשנת 2009 הועלה מופע הבכורה של הלקה "פלינג" בתיאטרון נחמני בתל אביב, ובשנת 2010 הועלה המופע "מיס ברזיל" – תוצר של שיתוף פעולה עם הכוריאוגרף עידן כהן. ב- 2011 עלה המופע Kongs Night ערב ובו 3 יצירות גבריות ויצריות. כמו כן הלהקה החלה לפתח פרוייקט של פסלים נעים Still Motion אשר כבר הועלה במספר פתיחות של תערוכות, ואירועים שונים.

במסגרת העניין הרב-תחומי והרצון לקיים שיתופי פעולה אמנותיים מפיקה הקבוצה אחת לחודשיים, ערבי אמנות רב-תחומית Mi Casa Su Casa, בהם משתלבים אמנים מכל גווני הקשת האמנותית (ציירים, פסלים, מעצבים, וידאו-ארט, שחקנים וכמובן רקדנים ואנשי תנועה).

כיום חברים בלהקה 5 רקדנים – יוצרים: טליה לנדא (ישראל), אנדרסון בראז (ברזיל), ארתור אסטמן (ישראל), קרולין בוסארד (צרפת), לוסיאני קסטרו פונטנלה (ברזיל). בנוסף עובדת הלהקה בשיתוף פעולה הדוק וצמוד עם אמנים מתחומים שונים: עיצוב תלבושות – מיקי אבני, ווידאו ותלת מימד – אורי בן שבת, תאורה- שחר ורכזון, מוסיקה-טל בן ארי, וכמובן כוריאוגרפים ורקדנים נוספים.