רכישת כרטיסים

סטודנטים ישראלים זכו בפרס על מיתוג העיר חברון

צילום: סדרת בולים שעוצבה על ידי זין שניידר ועידו גת כחלק מפרויקט המיתוג לעיר חברון
קטגוריה: עיצוב ואמנות

לוגו העיר חברון, פרי עיצובם של זיו שניידר ועידו גת, סטודנטים שנה ד' מהמחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, זכה בתחרות העיצוב הבינלאומית והיוקרתית לסמלים מסחריים – Wolda, שנערכת מידי שנה בהשתתפות מעצבים רבים מרחבי בעולם.

הלוגו שנבחר הינו חלק מקמפיין מיתוג העיר חברון שהציעו שניידר וגת במסגרת התחרות. הקמפיין שנשא את שמה הפלסטיני של חברון 'אלח'ליל החדשה' כלל אלמנטים נוספים כמו עיצוב עיתון כלכלי, עלונים, בולים ואפילו ספלי קפה, כאשר המוטיב המרכזי שהוביל את הקמפיין היה מיצובה של העיר חברון כעיר מסחר מובילה המושכת אליה משקיעים מכל העולם אך שומרת על צביונה המסורתי – מוסלמי. 

איציק רנרט, ראש המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, שקיבל את הודעת הזכייה ציין: "הזכייה משמחת אותי, ולא רק בגלל שהזוכים הנם סטודנטים במחלקתי, אלא גם מכיוון שמדובר בפרויקט איכותי שעשה שימוש משובח בשפה העיצובית; השילוב בין אורנמנטיקה איסלמית לניקיון עיצובי עדכני יצרו עולם וויזואלי חדשני ומרתק. הפרויקט משקף עמדה שאינה מתלהמת ומטפלת בהיבט הפוליטי בצורה מאופקת ואלגנטית גם כאשר מדובר בנושא טעון".
עוד הוסיף רנרט: "הפרויקט מציג עמדה נחרצת, גם אם באופן מובלע, בכך שהמיתוג מתייחס לעיר חברון שישראל אינה שולטת בה. אפשר להצטרף לחזון, אפשר להתנגד לו, אך בכל מקרה, ננקטה עמדתם. אני מאמין במעורבות סטודנטים, ביציאה ממגדל השן, ובעיצוב המגיב לעולם החברתי והפוליטי בו אנו חיים. בפרויקט הזה עשו זאת זיו שניידר ועידו גת באופן רהוט ובוגר"
זיו שניידר, אשר עיצבה את הלוגו יחד עם עידו גת תיארה את העבודה: "בשלב התכנון האסטרטגי בחרנו שלא להתמקד בקונפליקט, אלא להראות מבט אופטימי לעתיד. העיצוב המודרני בא למקם את העיר עם ערי מסחר מוסלמיות גדולות (כגון ערי המסחר בדובאי וקטאר), אשר שמו דגש על מודרניות בתוך העולם המסורתי-מוסלמי. השפה הגרפית לקוחה מתוך אלמנטים עיטוריים מוסלמיים ממערת המכפלה, שעברו עיבוד הייטקי ומאופק"

עיתון כלכלי לעיר חברון שעוצב על ידי זיו שניידר ועידו גת
עיתון כלכלי לעיר חברון שעוצב על ידי זיו שניידר ועידו גת
סדרת בולים שעוצבה על ידי זין שניידר ועידו גת כחלק מפרויקט המיתוג לעיר חברון
סדרת בולים שעוצבה על ידי זין שניידר ועידו גת כחלק מפרויקט המיתוג לעיר חברון

פרויקט מיתוג מחדש לעיר חברון 'אלח'ליל החדשה' נעשה במסגרת קורס 'תדמית חברה' בהנחיית נוי ניימן, שנה ד', מסלול עיצוב גרפי, במחלקה לתקשורת חזותית , שנקר בראשה עומד איציק רנרט.