רכישת כרטיסים

עיצוב מהפכני | מילנו 2011

צילום: הדמיה של עקרון ה- QuaDror מספרים ישנים
קטגוריה: עיצוב וארכיטקטורה

לבוש בבגדים המרשימים שעיצב דודו יגאל עזרואל, דרור בן שטרית נע בין פתיחות, קוקטיילים וקבלות פנים במילנו. בארבע מהן לפחות הוצגו פרויקטים שעיצב, כל אחד מהם שונה בתכלית מן האחר ומעיד יותר מכל דבר אחר על המגוון הרחב של תחומי העיצוב עליהם הוא חולש.

דרור בן שטרית, יושב על הכורסא שעיצב לקפליני בהשראת הסרט טרון של וולט דיסני

בקפליני הציג בן שטרית כורסא שעוצבה בהשראת הסרט טרון של וולט דיסני בחברת Lualdi הציג דלתות מרשימות. אבל לתשומת הלב הרבה ביותר זכה מעין מחבר גיאומטרי קונסטרוקטיבי שזכה לשם QuaDror. בתערוכה ובקוקטייל הפתיחה של המגזין "אינטרני" הוצגה קונסטרוקציה פיסולית מפתיעה שהדגימה את אינספור האפשרויות והלהטוטים שהמחבר הזה מציע ומשכה אליה את מאות הסטודנטים שרחשו במקום וניכסו מיד את הקורות האופקיות כשולחנות בר:

מנורת הרצפה שעיצב בן שטרית ל – Swarovski Crystal Palace בתערוכת העיצוב במילנו 2007
הדמיה של עקרון ה- QuaDror מספרים ישנים


QuaDror מבטון יצוק


מאז שהושק ה- QuaDror לפני כמה שבועות מתברר שאפשרויות השימוש הן מגוונות. החל במעמד לשולחנות, המשך בקירות מבודדי רעש בדרכים ראשיות וכלה בגשרים ענקיים העושים שימוש בגמישות וביציבות המחברים.

הדמיית מבנה הבנוי מ- QuaDror
איור בצבעי מים של הגוגנהיים עם QuaDror

אבל היישום המרגש ביותר הוא האפשרות לבנות בתים באזורים מוכי אסון. הבית "הקווא-דרורי" הוא ערכה הכוללת הוראות הרכבה ומחברים. 1750 ערכות כאלה יכולות להיות מאוחסנות בקונטיינר בגודל 12 מ'"ר, אומר דרור. " רציתי לעשות משהו שיוכל להתמודד כהלכה עם כוחות הטבע, שאפשר יהיה לעשות בו שימוש במאמץ מועט ושאפשר יהיה להשתמש בו בחיפויים מקומיים לגג ולקירות. זה הופך את הבתים האלה למאוד זולים ובני קיימא. הערכה הראשונה נמצאת כבר בייצור ואנחנו מקווים שבשנה הבאה ייבנו בתים כאלה בברזיל ובסיירה לאון".