בתערוכה הוצגו למעלה מ- 200 עבודות עיצוב, וכן פריטים ומיצבים של יוצרים ומעצבים מן הארץ ומהעולם, וביניהם: וים דלואה, נאוטו פוקאסאווה, פורמה פנטזמה, רון ארד, סטודיו לרנרט וסאנדר, בומפאס ופאר, סטודיו מישר טרקסלר, סיגלית לנדאו, ארם גרשוני, Reddish, איל פינקס, עומר פולק ועוד.
התערוכה מפעילת החושים הציגה מגוון רחב של עבודות באמצעי מדיה שונים, מיצבים אינטראקטיביים, ועבודות וידאו.
התערוכה כללה מעבדת חושית הבוחנת את עתיד המזון שלנו דרך עבודות אינטראקטיביות ששילבו כלי AI (בינה מלאכותית) והזמינו את המבקרים לגעת ולהרגיש מה נאכל בעתיד ב־300 השנים הבאות.
בתערוכה הוצגו פרויקטים ייחודיים שנוצרו בתמיכת ״חממות פיס לאמנות ועיצוב״ בשיתוף מוזיאון העיצוב חולון.
התערוכה הציגה את השפעת העיצוב על מערכת היחסים המורכבת שבין האדם לאוכל, דרך נרטיבים מרכזיים וביניהם: פיתוי, חשקים וצרכים, משיכה ודחייה. במערכת היחסים הזו יש לאדם תפקיד חמקמק וכפול – הוא גם הצייד וגם הניצוד. אנחנו "צדים" את רכיבי המזון שלנו, ובו בזמן מופעלים על ידי מניפולציות חושיות, כמו: ריחות, צבעים, צלילים, תאורה ותיאורים מילוליים מופרזים. הפיתוי הזה מציב אתנו בדילמה שבין צריך לרוצה, ומעורר בנו תחושות ורגשות כמו: סיפוק, שייכות, ביטחון ולעיתים אף אשמה.
עבור עולם העיצוב, אוכל הוא חומר גלם ממשי וסימבולי כאחד. מעצבים מעורבים כיום במחקר, בפיתוח ובעיצוב שלבים שונים במעגל החיים של המזון ומגיבים לתרבות הצריכה. העבודות בתערוכה חשפו אסטרטגיות פיתוי שונות, טבעיות ומלאכותיות כאחד, והציעו נרטיבים עכשוויים על אודות האדם ומזונו.
אוכל – התערוכה בחנה את היחסים שבין אוכל לבני האדם, ואת התפקיד שיש לעיצוב במערכת זו (אוצרות: ליאורה רוזין ודנה בן שלום. התערוכה הוצגה בגלריה עליונה ובגלריה התחתונה).
צבועים – התערוכה עסקה בצבעי המאכל ובתפקיד של חוש הראייה לקרוא, לפרש ולנתח את צבע המזון שלנו, טעמו ומשמעויותיו התרבותיות (אוצרת: ליאור חרמוני. התערוכה הוצגה במסדרון ההיקפי).
טעימה מן העתיד– תערוכה אינטראקטיבית שהתקיימה כמעבדה חושית ובחנה את עתיד המזון שלנו דרך פרויקטים מפעילי חושים (אוצרת: טליא ינובר. התערוכה הוצגה במעבדת העיצוב).
צילום חללי התערוכה: אלעד שריג
יוצרים ויצרנים משתתפיםבתערוכת האוכל (אוצרות: ליאורה רוזין ודנה בן שלום)