רכישת כרטיסים

בואו נתקדם לנקודת ההתחלה

צילום: מרים דה לובה ונילס ואן אייק, חממה אישית.
קטגוריה: עיצוב וחומר

אנדראה טרימארצ'י (Andrea Trimarchi, 1983) וסימון פארסין (Simone Farresin, 1980), חברי Forma Fantasma Studio הם שני מעצבים איטלקיים המתגוררים באיינדהובן.
הסדרה "מפסלים את המסורת" שהצגתי בכתבה הקודמת היתה פרויקט הגמר שלהם באקדמיה לעיצוב באיינדהובן (2009).

במילנו הציגו השניים מיצב נוסף בשם "אוטרקי" Autarchy – שיטה אוטונומית ליצירת מוצרים. המיצב המציג תסריט היפותטי שבו הקהילה מתבצרת במעין מצור פנימי כאילו היא מטילה על עצמה אמברגו ויוצרת את כל המוצרים שלה בעצמה.

סטודיו פורמה פנטזמה, אוטרקי

הכלים שעיצבו השניים מבוססים כולם על חומרים ביולוגיים הכוללים 70% קמח, 20% פסולת חקלאית ו-10% אבן גיר המעורבים יחד עם מים. החומרים האלה עורבבו ויובשו באופן טבעי או באפייה בטמפרטורה נמוכה. פלטת הצבעים הורכבה מתבלינים, ירקות ושורשים אשר יובשו, הורתחו וסוננו אל התערובת.
זו היתה מחווה לחיי היומיום הפשוטים.

התבססות על חומרים טבעיים בלבד ורצון לחזור לפשטות

אפשר לומר שהרצון לחזור לפשטות פרימיטיבית מאפיינת הרבה מאוד זרמים הקיימים היום בעולם העיצוב. זהו הרצון להימלט ממרוץ העכברים הסהרורי והלחצים שעולם הטכנולוגיה והצרכנות כופים עלינו.

"להתקדם לדברים הבסיסיים" – "Forward to Basic" – הוא שמה של הקולקציה שהציגה גקה לנסינק (Geke Lensink), שעליה היא אומרת כך: "עם הידע שיש לנו היום יכול להיות מעניין מאוד להתחיל מהתחלה שוב, במקום להמשיך ולהתפתח".
כלומר לעשות ריסטרט.

גקה לנסינק, להתקדם לדברים הבסיסיים. 
גקה לנסינק, להתקדם לדברים הבסיסיים. בסדרת המוצרים שלה היא חוזרת למקורות ולארכיטיפים שהיו בבסיס השולחן או הכיסא ויוצרת מהם מוצרים חדשים.

גם המעצבים מרים ואן דר לובה ונילס ואן אייק טוענים שבגלל שהתרגלנו לחיים מהירים וקלים שכחנו לגמרי להאט כדי ליהנות מחוויה רגשית. זה מה שהם מנסים לגרום לנו לעשות בסדרת המוצרים שהציגו במילנו – מוצגים המשקפים תהליכים יומיומיים שאנחנו לוקחים כמובנים מאליהם. גם הם חוזרים לבסיסיות ולפשטות.

מרים דה לובה ונילס ואן אייק, קופסת האוכל העשויה עץ מזכירה לנו שאנחנו יכולים להכין את האוכל שלנו בעצמנו לפני הלימודים או העבודה ולהימנע מאוכל מהיר.
מרים דה לובה ונילס ואן אייק, חממה אישית.
מרים דה לובה ונילס ואן אייק, מחמם כפות רגליים.

 

לכתבה הראשונה בסדרת הכתבות הסוקרות את היריד Salone del Mobile, 2010

לכתבה השלישית בסדרת הכתבות הסוקרות את היריד Salone del Mobile, 2010