רכישת כרטיסים

להתבונן בעולם דרך טיפה

צילום: Daici Ano
קטגוריה: עיצוב ואמנות

חמש תערוכות הוצגו במוזיאון העיצוב חולון עד עתה, בשתיים מהן השתתף סטודיו העיצוב ננדו.
בראשונה – "מצב הדברים – עיצוב והמאה ה-21" הציג הסטודיו את "הנאבי": מנורה העשויה מתכת חכמה שמגיבה ומתעוררת לחיים כאשר מדליקים את האור. גם בתערוכה השלישית שהוצגה במוזיאון: "Sensware" הוצגו גופי תאורה של ננדו שנעשו בשיתוף תאגיד הסיבים אסאהי קאסיי, אלה היו עשויים בד בלתי ארוג והזכירו משטח פטריות אורגני או יער מיניאטורי.

הסטודיו היפני שנוסד על ידי אוקי סאטו (Oki Sato), פעיל משנת 2002. הם עוסקים במגוון רב של תחומי עיצוב הכוללים, בין היתר, עיצוב פנים, עיצוב מוצר ועיצוב גרפי וידועים בזכות עיצוביהם הנקיים והאסתטיים. בתערוכת היחיד שיציגו חברי הסטודיו בטיוואן, אפשר לראות איך הדיוק, האסתטיקה והניקיון של העיצובים שלהם מרכיב חלל תערוכה מרתק, מודרני ומהפנט.

התערוכה תוצג במכון הטייוואני למחקר ופיתוח אומנות (National Taiwan Craft Research and Development Institute) בה יציג הסטודיו שתיים מהקולקציות האחרונות שלו: "קווים דקים שחורים" (‘thin black lines') ו-"ריבועים רוקדים"
(‘dancing squares'). הקולקציות, המעוצבות בצבעי שחור ולבן בלבד יוצגו בחללים גדולים שעוצבו אף הם על ידי צוות ננדו.

הקולקציה "קווים שחורים דקים" היא קולקציה של רהיטים שנוצרו מתוך "קו שחור בודד ושקט", מספרים חברי ננדו ומבהירים שבעקבות זה, החליטו להשתמש בעיצוב התערוכה דווקא בשחור "אקטיבי" על גבי הלבן. על הרצפה הלבנה ציירו המעצבים קווים שחורים מתעקלים הנראים לפעמים כמו שרטוט פרקט עץ גמיש ולפעמים כמו נהר קווי. קווים אלה סובבים את המוצגים וגורמים לאשליה של גובה, עומק וזרימה בחלל הסטטי והדומם. לעומת אלה, הקולקציה "ריבועים רוקדים" התבססה על עיקרון "לבן אקטיבי". כאן, מספרים חברי ננדו, הם החליטו לעצב את חלל התצוגה דווקא לפי הרעיון "שחור דומם על לבן". בחללים אלה שרטטו המעצבים על הקירות בקווים שחורים פשוטים, חללים דמויי גלריה, סלון או בית אך עיוותו אותם כך שיידמו לחלל הנראה דרך טיפת מים.

All photos by Daici Ano