אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
סאגה שלמה
עדי המר
להמשך »
עיצוב בכל מקום | פסטיבל העיצוב לונדון 2013
מיה דבש
יו"ר פסטיבל העיצוב לונדון 2013 הדגיש השנה את הצורך להעלות את המודעות לעיצוב ע"י הפניית תשומת הלב לכך שעיצוב הוא חלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו ומשחק תפקיד מרכזי בשיפור איכות חיינו
להמשך »
שמ_לה, מחשבות על כסות
צוות המוזיאון
התערוכה המרשימה שמוצגת בבית האמנים בירושלים (נעילה: 20/8/11) מבקשת לבחון את השימוש שעושים אמנים עכשוויים בכסות ומציגה את השמלה כאובייקט שהוצא מהקשרו.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
> שיעור 6

שיעור 6 - 6/12/2011

סיום תרגיל בנושא תנועה - Motion

אחרי שלושה שבועות של עבודה על אינטראקציות העוסקות בתנועה הגענו להגשתן. מאז השבוע שעבר, העבודות היו מוצגות במוזיאון ותגובות הקהל עזרו מאד בפיתוחן.

דנה מיק, דורון סגל, שי מרסי, דיויד קנטור - Motion Talking

הקבוצה הראשונה עסקה בקשר בין תנועה לסאונד. בשבוע שעבר הם הציגו מערכת בה התנועות של שני אנשים מתורגמים לקולות שונים המדברים ג'יבריש במהירות דיבור המשתנה בהתאם לתנועה.


פיתוח האינטראקציה במישור הטכני נעשה על ידי כתיבת התוכנה מחדש ושימוש באלגוריתם מפותח יותר לזיהוי התנועה. שיפורים אלו הורגשו בתוספת השליטה שחשו מי שניסו את האינטראקציה. במישור העיצובי הוחלט לא להגביל את האינטראקציה לשני אנשים אלא לאפשר גם לאדם בודד לחוות אותה. כמו כן, נעשו נסיונות בתחום בחירת הקולות המופקים.

רוני רוזן, עומר בן-נעים, איתי קורגן - קפוץ לי

Design Lab | Interactive Design | HIT

הקבוצה השנייה קיבלה את השראתה ההתחלתית מאמנות הגרפיטי והעצימה את השתתפות הגוף והתנועה ביצירת הסימן על הקיר. במערכת האינטראקציה מוקרנת דמות של קיר לבנים על קיר החדר. כאשר אדם קופץ באזור ההקרנה צלליתו מוקפאת על הקיר.
על מנת להאריך את האינטראקציה ולעשות אותה מעניינת לפרק זמן ארוך יותר, הקבוצה מציעה משחק בשקיפויות של הדמויות כמו גם את האפשרות להוסיף דמות על דמות.

Design Lab | Interactive Design | HIT

דינה רובנוביץ' אבן-פז, שחר יעקבי, אושר שוקרון - Crazy Betty

הקבוצה מכירה לנו את "בטי": יצור קטן עם כיפה שחורה ואנטנה המונח על מסילה ומגיב לתנועות האנשים שבקרבתו. כשמתקרבים לבטי היא בורחת וכשמתרחקים ממנה היא מתקרבת ואז זזה ימינה ושמאלה במטרה למשוך תשומת לב.

Design Lab | Interactive Design | HIT


ג'ני בכר, שמוליק מעודה, גבע רוזנטל, אביעד פוקס - Body Language

קבוצה זו עסקה בטיפוגרפיה אנושית. שני אנשים מוזמנים לעלות על הבמה וליצור בגופם אותיות. תנוחתם מזוהה על ידי מצלמה והמחשב מתרגם את האות האנושית לאות על המסך.
לאינטראקציה זו נוספו צליל המציין את הזמן בו יש להישאר בתנוחה ושיפורים לתוכנה כך שהמערכת תפעל בצורה יציבה ואמינה יותר ביחס לתנאי התאורה במקום.

Design Lab | Interactive Design | HIT


אורות - מהבהבים

רוב הקבוצות גילו את העובדה שכשמשתמשים במצלמות יש חשיבות מאד גדולה לתנאי הסביבה במקום ולכיול נכון של המערכת. תוספת אור וגריעתו, השתקפויות, צל, החומרים מהם עשויים הקירות והרצפה ואפילו צבעי הבגדים של המשתמשים, כל אלה משפיעים על התנהגות המערכת ודורשים מחשבה ותשומת לב.
עוד מסקנה חשובה היא שהפיתוח הטכני והרעיוני חייבים להתקדם במקביל על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר בסופו של דבר.

הכירו את ארדוינו

בחלק השני של השיעור אנחנו מכירים כלי חדש בשם Arduino. רכיב אלקטרוניקה המשלב ערוצי קלט ופלט דיגיטליים ואנאלוגיים עם מעבד וזכרון מקומיים. את התוכנה עבור הרכיב כותבים על מחשב ומעבירים אותו לארדוינו באמצעות כבל USB. לאחר העברת התוכנה לרכיב, אין צורך בחיבור למחשב והוא יכול לתפקד באופן עצמאי.

ערוצי הקלט/פלט השונים מאפשרים מגוון שימושים:

* קלט דיגיטלי - חיוויים ממתגים.
* פלט דיגיטלי - סגירת מעגלים חשמליים, הדלקת נורות LED.
* קלט אנאלוגי - חיוויים מחיישנים כגון חיישן צבע, חיישן גובה, מצפן דיגיטלי ועוד.
* פלט אנאלוגי - שליטה במנועים.

להרחבת הפונקציונליות של הרכיב, ניתן לשרשר אליו תוספות חומרה ייעודיות הקיימות לאינספור שימושים כגון: תקשורת אלחוטית, תקשורת סלולרית, עיבוד ונגינת מוסיקה ועוד.
גם לרכיב הבסיסי יש מספר רב של גרסאות השונות זו מזו בגודלן הפיזי, מהירות המעבד, גודל הזיכרון והתאמה לייעודים מיוחדים. לדוגמא יש רכיב ארדוינו בשם LilyPad הבנוי באופן מיוחד לשימוש בבגדים.

עוד תכונה המייחדת את הארדוינו נובעת מהיותה פלטפורמת "קוד פתוח" באופיה, העיקרון של "חומרה קלה לשימוש" בצד "תוכנה קלה לשימוש" מעודד חובבים להשתמש בפלטפורמה וכתוצאה מכך ישנה קהילה גדולה ובינלאומית של אנשים המשתמשים בארדוינו, עוזרים זה לזה ומחליפים רעיונות באופן פומבי.

כדוגמאות לפרוייקטים המשתמשים בארדוינו מראים לנו בובה נושמת וגם דב פנדה המשמש כברמן שמערבב לך משקה לפי כמות האלכוהול שכבר שתית. מבטיחים לנו שישנם שימושים נוספים חוץ מבחיות פרווה.


תקשיבו לי טוב, יש תרגיל חדש!

הנושא החדש איתו נתעסק יהיה Sound.
כהקדמה מציגים לנו סוגי אינטראקציות שונים הקשורים בסאונד:

* שליטה באמצעות קול- לדוגמא משחק המחשב PAH! ופרוייקט של מעצב יפני המתרגם צלילים לתנועות פנים על ידי אלקטרודות.

* נגינה - לדוגמא מערכת תופי אויר ומדרגות מוסיקליות.

* סוניפיקציה - ביטוי לאינפורמציה באמצעות צליל, לדוגמא תנור חשמלי.

בתרגיל החדש אנחנו מתבקשים לחשוב על אינטראקציה שבה הקלט הוא מוחשי (Tactile) והפלט הוא סאונד. אנחנו מחולקים לקבוצות חדשות ובשבוע הבא נציג וידאו פרוטוטייפ לאינטראקציה הנבחרת והדגמה נפרדת של הקלט המוחשי כהוכחת היתכנות.
להשתמע.

עדכונים נוספים בבלוג:

- פתיח

-
שיעור ראשון - 1/11/11 

- שיעור שני - 8/11/11

- שיעור שלישי - 15/11/11

- שיעור רביעי - 21/11/11

- שיעור חמישי - 29/11/11

- שיעור שישי - 6/12/11

- שיעור שביעי - 13/12/11

- שיעור שמיני - 20/12/11

- שיעור תשיעי - 27/12/11

- שיעור עשירי - 3/1/11

- שיעור אחת עשר - 10/1/12

- שיעור שנים-עשר - 17/1/12

- שיעור אחרון - 24/1/12

- התערוכה

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס