אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
עיצוב גרילה - City Play
מאיה טבת
אנחנו כסטודנטים לעיצוב עוסקים תמיד בנראה ובמוחשי דרך כלים גרפיים ותלת מימדיים. בקורס "עיצוב גרילה ושיבושים במרחב הציבורי" דנו בשאלות כמו: מהו בכלל עיצוב? האם זה חייב להיות אובייקט?
להמשך »
שנקר בוגרים 2013
טל אמית
מחזור נוסף של מעצבי אופנה בוגרי שנקר יצא אל שוק העבודה. צפינו בתצוגת הגמר שלהם וחזרנו כדי לתת לכם הצצה קטנה אל הקולקציות הצבעוניות, היצירתיות והמושקעות.
להמשך »
שבוע העיצוב חולון 2013
הצצה לשבוע העיצוב חולון 2013 שהתקיים בחוה"מ פסח בין התאריכים 27-31.3.13. במהלך השבוע נהנו המבקרים מהרצאות, הקרנות, סיורים והפעלות ברחבי המוזיאון והמדיטק ללא תשלום.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
> שיעור 10

שיעור 10 - 3/1/2012

הכדור הוא הכל

בשיעור שעבר כל קבוצה הציגה לפחות חמישה רעיונות לאינטראקציות המבוססות על כדור. בשיעור הזה: צמצומים והתקדמויות.

דינה רובנוביץ' אבן-פז, עומר בן-נעים, דיויד קנטור

שולחן אדוות

הקבוצה הראשנה מדגימה כיצד חיישן קולט את פגיעת הכדור במשטח ומצלמה קולטת את מיקום הכדור ובתגובה אדווה צבעונית מתפשטת על מסך המחשב. החיישן שמגיב לפגיעה הוא מסוג פיאזו העשוי על בסיס גביש המייצר שינויי מתח בתגובה לכוח מכני שמופעל עליו. עולות שאלות רבות לגבי כיול המערכת וכיצד יתנהגו מספר כדורים יחד. השלב הבא בפיתוח האינטראקציה יהיה לחבר את כל חלקי המערכת: צג, מצלמה, חיישן, מחשב וסביבת עבודה כדי להתחיל לפתור בעיות.

כדור אספן

רעיון הכדור שאוסף עדויות מסביבתו מודגם על-ידי טלפון סלולרי שמותקן בתוך כדור פלסטיק. הטלפון משדר תמונות המוקרנות על הקיר בזמן שהכדור מגולגל במרחב על-ידי הצופים. ההדגמה ממחישה שהאינטראקציה צריכה עוד כיווני מחשבה. איכות הצילומים שניתן לשדר לא מאפשרת לכידת תמונות חדות וקריאות.

דנה מיק, דורון סגל, גבע רוזנטל, אביעד פוקס

כדורים חיים

Design Lab | Interactive Design | HIT

הקבוצה מחדדת את אפיוני הכדורי מחמד שהציגה בשיעור שעבר:

כדור בורח - כדור שמסתובב במרחב באופן עצמאי. כשמרימים אותו הכדור מעלה את מהירות המנוע שבו ורוטט כדי לשדר מצוקה. בהנחת הכדור חזרה על הרצפה הכדור משמיע צחקוק וחוזר לשוטט.

- כדור ליטוף - כדור עם אזור מצופה בפרווה. ליטוף הכדור גורם לו לגרגר בהנאה.

- כדור טיזר - הכדור מנסה למשוך תשומת לב על-ידי השמעת קול "Take ME! ME MEME" אך כשמרימים אותו הכדור מתחיל לבכות "WHY ME? WHY ME?".

כדור לחץ - כשמרימים את הכדור מתחילה ספירה לאחור. בסוף הספירה אפקט משעשע בניגוד לציפייה.

כדור כאב - כדור הנראה כאילו מיועד להקפצות אך המשמיע קולות כאב בתגובה להקפצה באמת.

רוני רוזן, שחר יעקבי, שמוליק מעודה

Design Lab | Interactive Design | HIT

משטח הקפצה

משטח שמותקן בו חיישן פיאזו ומחובר דרך בקר Phidgets לתוכנת מקס והמשמיע צלילי תיפוף המשתנים עם קצב ההקפצות. בביקורת דנים בסוג הסאונד שנוצר וכיצד הוא משתלב עם הקול של הקפצת הכדור על המשטח ועם כל תרחיש השימוש של האינטראקציה.

כדור ללא כדור

חיישן מסוג אקסלרומטר מחובר לנעל המשתמש שתנועותיו מפוענחות על-ידי תוכנה כדי להביע בעזרת סאונד הקפצה של כדור דמיוני על הרגל ובעיטתו לשער. השאלות שעולות בעקבות ההדגמה נוגעות לבחירת החיישן ולמיקומו על הגוף. כמו כן, מנסים לחשוב על דרכים להאריך את זמן האינטראקציה על ידי הוספת אלמנטים של הישגיות למשחק.

ג'ני בכר, אושר שוקרון, איתי קורגן, שי מרסי

בלונים פחדנים

 

בלוני הליום שמחוברים למנוע נמשכים אליה בתנועה מהירה בתגובה לצליל חזק שמושמע. האינטראקציה מאד משעשעת וגורמת להרבה אנשים לרצות להשתתף במחיאות כף וצעקות. השאלות שעלו נגעו לדרך ההצבה של האינטראקציה בחלל, איך ישתלטו על ריבוי בלונים וכיצד להבטיח המשכיות.

כדור פורח

הקרנה של הנוף מכדור פורח על הרצפה משתנה לפי המשקל שהמשתמש לוקח לתוך הסל. את המשקל מודדים בעזרת חיישן משקל מערכת Phidgets. הדיון נוגע לסוג התמונה שתוקרן, האפשרויות לשלוט בה ועל הסביבה הפיזית של המשתמש.

מנועים קדימה

Design Lab | Interactive Design | HIT

לאחר ההגשות והביקורות, שחר מציג סקירה קצרה על סוגי מנועים חשמליים ועל תכונותיהם. ההרצאה מתחילה ברקע כללי לגבי מגנטים וממשיכה עם סוגי המנועים השונים:

- מנוע זרם ישר (DC)- המנוע הפשוט ביותר להפעלה. כאשר מחברים אותו למקור מתח הוא מסתובב לכיוון אחד וחיבור הפוך מסובב אותו לכיוון ההפוך כאשר עוזמת המתח משפיעה על מהירות הסיבוב שלו. אלו מנועים נפוצים וזולים אך אינם מדוייקים מאד.

- מנוע Servo- מנוע המכיל בתוכו בקרת מיקום ומסתובב בדרך-כלל דרך 180 מעלות שהם חצי סיבוב מלא. מנועים אלו חזקים ומדוייקים יותר אך גם יקרים.

- מנוע צעד (Stepper) - מנוע שיודע להסתובב בצעדים קטנים כך שניתן לקבוע כיוון ומספר צעדים אותם רוצים שיבצע. החסרון הוא שהמנוע לא עוקב אחרי מספר הצעדים שביצע בפועל ולכך דרוש עוד מנגנון.

- מנוע זרם חילופין (AC) - מנועים חזקים יותר המתחברים למתח כמו זה שבקיר. המנועים האלו בעלי הספק הרבה יותר גבוה ומסוכנים יותר בהתאם.

- מנוע Brushless-מנועיםעמידיםמהיריםומדוייקיםמאד, אךהנזקקיםלמעגליבקרהאלקטרונייםיקרים.

לשבוע הבא
ההגשה הבאה תהיה הגשת ביניים לתרגיל הזה בו על כל קבוצה להראות את כל האינטראקציות שלהם במצב בו ניתן להתנסות בהן. אורחי המוזיאון בשבוע הבא יעזרו לכל קבוצה לבחור את האינטראקציה איתה הם ימשיכו עד סוף הקורס. ממש ריאליטי.

להשתמע.

 

צילום: אביעד פוקס
מילים: דיויד קנטור

עדכונים נוספים בבלוג:

- פתיח

-
שיעור ראשון - 1/11/11 

- שיעור שני - 8/11/11

- שיעור שלישי - 15/11/11

- שיעור רביעי - 21/11/11

- שיעור חמישי - 29/11/11

- שיעור שישי - 6/12/11

- שיעור שביעי - 13/12/11

- שיעור שמיני - 20/12/11

- שיעור תשיעי - 27/12/11

- שיעור עשירי - 3/1/11

- שיעור אחת עשר - 10/1/12

- שיעור שנים-עשר - 17/1/12

- שיעור אחרון - 24/1/12

- התערוכה

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס