אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
עכבר העיר ועכבר הכפר
מיה דבש
מבט עתידי אל העכשיו (כתבה שנייה בסדרה) מעצבים צעירים, בוגרים טריים של בתי ספר לעיצוב, משתלבים היטב באחת המגמות המרכזיות שציינה לי אדלקורט בתחזית שלה לשנים 2010-2050.
להמשך »
פריז - לא רק דיסני
מיכל בן צבי - שפיגל, אגף החינוך
ללמוד על עיצוב - סיור משפחתי במוזיאון לאומנויות דקורטיביות בפריס עם ילד בן 7.
להמשך »
תערוכות שלא כדאי להחמיץ
עדי המר
תערוכת נושא פרסים ו-Crafted Technology הן שתי תערוכות עיצוב ששווה להתעכב עליהן ולא רק בגלל האובייקטים. כדאי לעצור שנייה ולהעמיק בתוכן הנלווה אליהן, הערך שהעיצוב מביא עימו ובאיזה או
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
> פוסט 4

הקדמה / פוסט 1 / פוסט 2 / פוסט 3 / פוסט 4 / פוסט 5

11.3.13 - שיעור רביעי, מתכוננים להגשה

מה ששינוי קטן יכול לעשות

בתחילת השיעור עברנו על התקדמותו של כל אחד מהסטודנטים במודולציות שהתחיל לעבוד עמן.
לאחר שהמודולציה נעשתה בצורה טכנית על כל אחת מהאותיות, יש לקחת צעד קדימה, להסתכל על התוצרים ולהתחיל לעצב את האותיות לפי מה שנכון להן ולא בצורה עיוורת. הכוונה היא להעריך מחדש אילו אותיות מתפקדות טוב עם המודלציה ואילו פחות, אילו אותיות השתבשו ואינן "עבריות" יותר ויש לבדוק את היחסים בין האותיות, כדי שתהיה זרימה טובה (חללים פנימיים של אותיות, אותיות צרות לעומת אותיות רחבות וכד').

בשבוע הבא כל סטודנט יגיש שתי מודולציות שעיצב. על האחת ילביש סגנון של הפונט המקורי אותו חקר ועל השנייה ילביש סגנון של פונט שונה.

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography
בתמונות: מודולציה של ליאור לנר, פונט פרנק ריהל מקבל שבירות בהשראת כוורת.

הכול למען המבקרים

המשכנו עם הרעיונות לתרגיל המוזיאון.
אסף פרנקל המשיך בפיתוח אותיות השוקולד ואופן הפרזנטציה של חלוקת האות-שוקולד למבקרים. 

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography
הפרויקט של אסף פרנקל

אסף תכנן שכל מבקר יקבל אות שלמה, מונחת על קרטון המסביר את חלוקת האות. בסטודיו דיברנו על כך שחלק מהרעיון הראשוני היה שאנשים יוכלו לבקש חלק מסוים באות, לכן אופי החלוקה צריך להשתנות. אסף עיצב את הכרטיסים כך שבצד האחורי, מופיעים כל חלקי האות והם למעשה הפלטה של האות, הנראים כמו "חלקי חילוף". נושא נוסף שהועלה היה הבחירה הצבעונית לפרויקט: האם הוא נכון? מאיזה עולם הוא מגיע? האם להציג את האותיות בשורה אחת או כמו במעדנייה?

מאור פוני החליט להכין משחק בו ימוקם לוח עם אותיות בסגנונות שונים והמבקרים ימקמו את השלד באות הנכונה. דיברנו על כך שחסר אלמנט משחקי, לדוגמא: האם הפעולה צריכה להעשות בזמן נתון? האם מדובר במשחק קופסא או שאולי הלוח יתקפל ויינתן לכל מבקר כמזכרת שיוכל לשחק בה בבית? בנוסף, דנו בצורך בהסבר כלשהו וכן בפלטה הצבעונית והצורך בה.

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography
בתמונות: מאור פוני מציג את המשחק

הילה אלבוחר מכניסה את עולם הטיפוגרפיה לוגאס, כאשר היא מציגה מכונת מזל בה כל מבקר יכול לנסות את מזלו וליצור רצף של חלקי סגנון אות זהים ובכך ללמוד על סגנון פונט.

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography
הילה אלבוחר, משחק מזל טיפוגרפי

מאיה שטרן המשיכה בפיתוח "האף היהודי", היא חקרה את מידות האף האפשריות של אנשים ויצרה "מד-אף". המטרה היא לגרום לאנשים למדוד את האף שלהם. הצעד הבא הוא לבדוק איך גורמים לאנשים לעבור בין כל האפים כדי לבדוק מה מתאים להם ואיך בכלל נראה מד אף?

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography
מאיה שטרן, "האף היהודי"

החותמות של פאולה וורט קיבלו חיים ונתנו לנו את האפשרות להתנסות וללמוד. דובר על כך שאנשים כרגע לא יודעים מה הם מטביעים, וחשוב לסמן להם באיזה חלק של האות הם משתמשים בכל הטבעה (למשל, להדגיש בפניהם שמדובר ברגל של האות), כדי שיוכלו להרכיב אות על פי מרכיביה הנכונים.

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography
פאולה וורט והחותמות

הפרויקט של גל צאלון הוא הקמת אותיות במרחב כאשר כל חלק סגנוני של האות מוצב בעומק שונה בחלל. בנקודה מסוימת, הצופה יוכל לראות את האות בשלמותה.

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography
גל צאלון, אותיות כפסלים סביבתיים

לא רק אותיות, גם חומרים

השבוע זכינו גם להכיר את ספריית החומרים במדיטק, אחת מבין 15 ספריות בכל העולם. נחשפנו לחומרים שונים ולאוצר הגלום בתוך הספרייה. כל חומר שם יכול להוות השראה לפרויקט הבא.

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography
ספריית החומרים, לומדים להכיר אוצרות חדשים.

כתיבה: מיכל שני
צילום: מיכל שני

הקדמה / פוסט 1 / פוסט 2 / פוסט 3 / פוסט 4 / פוסט 5

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס