רכישת כרטיסים

הפרוטוקולים של צעירי בצלאל

צילום: אוריה בס
קטגוריה: עיצוב וחינוך

ב-2005 יזמה המחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל את הקמתו של כתב עת מקוון. כתב עת זה, אשר זכה לשם 'היסטוריה ותיאוריה: הפרוטוקולים' החל ככתב עת קטן המונה מספר זעום של כותבים, כולם סטודנטים במחלקות השונות של בצלאל. כיום מתחרים ביניהם הסטודנטים על הזכות לכתוב ולהציג את עמדותיהם, עבודותיהם ויצירותיהם.
לאט לאט, מפה לאוזן, אסף אליו "הפרוטוקולים" קהל קוראים נאמן, ולאחרונה השיק את גיליון מס' 17.

הגיליון הנוכחי של "היסטוריה ותיאוריה: הפרוטוקולים" מוקדש כולו לסטודנטים מצטיינים של בצלאל, ונותן במה לדרכי הראייה הרעננות והמקוריות שלהם. במערכת מאמינים כי הפירות המחקריים באקדמיה, חשובים לא פחות מאלו המעשיים ויחד הם נותנים לנו להציץ, ולו לרגע, לאישיותו של הסטודנט. כך, הכתיבה המחקרית, היא לא אחת אוונגרדית, אנטי-ממסדית, חושפנית ומרתקת.

במרכז הגיליון, שמונה מאמרים אשר עובדו לכתבות מתוך עבודות סמינר מצטיינות שהוגשו על ידי הסטודנטים במסגרת הסמינרים המתקיימים במחלקה להיסטוריה ותיאוריה. נושאי המאמרים מגוונים מתולדות האמנות והיסטוריה של המחול, הקולנוע, הצילום, המוסיקה והאופנה, דרך סוגיות ביהדות ובפילוסופיה; היבטים שונים של מגדר, גלובליזציה, לוקליזציה וגלוקליזציה ועד המתח שבין ה"גבוה" ל"נמוך" או בין הממסדי לחתרני.

בין המאמרים המופיעים בגיליון: ה'סניקרס' בין אופנת רחוב לאופנה עילית, "הלו קיטי" ותרבות החמודיות ביפן , אמנות בעידן הגלובליזציה- פיוז'ן בין מזרח למערב, מחול גרמני במאה העשרים, מעמד האישה בתלמוד, ריקוד המכונה: הסרט "מטרופוליס" ווידאו-קליפים בהשראתו, איפוליט בייאר- פורטרט עצמי כאיש שטבע ועל ההתמודדות עם המוות בפילוסופיה.

כמו כן, מוצגים ששה-עשר תיקי עבודות של סטודנטים מרתקים, במגוון רחב של תחומי עשייה ועניין ממחלקות בצלאל השונות. בנושאים הנעים מאג'נדה פוליטית-חברתית-תרבותית ועבודות שמקורות ההשראה שלהן מצויים בשדה שבו הן עצמן מתקיימות לעד עבודות שיוצריהן תרו אחר השראה בשדות שונים של התרבות.

אוריה בס, ללא כותרת (מחווה לטקאשי מורקמי), 2009 עבודת מחשב מודפסת על קנבס.
אוריה בס, ללא כותרת (מחווה לטקאשי מורקמי), 2009 עבודת מחשב מודפסת על קנבס.