אודות | צור קשר | עיתונות | הצטרפות | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
גיליון 14#
נובמבר 2015 - מאי 2016
חדשות
תערוכה חדשה: סימני פיסוק | 3.12
01 דצמבר, 2015

סימני פיסוק | גלריית סאגה, יפו | הפתיחה: 3.12.15

בהצעה לא שגרתית שואל ננר האם ניתן לייצר כסא שיספק לנו את הצורך לשבת פחות?
הסדרה המלאה, תוצג לראשונה ותעמוד למכירה: כיסאות, שרפרפים, ספסל, שולחן, מתלה, מדפים וספרייה, מעוצבים במינימליזם ובגישה ששוברת מוסכמות, המבוססת על הארכיטיפים המוכרים אך מפתיעה בצורניות שלה.

מתוך דברי האוצר, ליאור ימין: "ניל ננר הוא מעצב רהיטים, כמוהו יש מעט מאד בעולם העיצוב הישראלי. הוא מכיר לעומק את תכונותיו ומאפייניו של כל רהיט, הוא מודע לצרכים שעל הרהיט לספק, הוא מבין את ההבדל בין סוגי הרהיטים השונים, מודע למגוון הרחב ומתמצא היטב בדרכי ייצור החומר. רק מתוך נקודת מוצא מושכלת שכזו ניתן לייצר סדרה שמסירה מכל פריט את כל קליפותיו ועדיין מייצרת רהיט ולא פסל. הסדרה היא תוצאה של תהליך מחקרי שננר מבטא בשני חומרים: האחד מוט פלדה (ברזל) עגול והשני משטחי פלדת קורטן, שני החומרים שונים אך דומים. שניהם מקורם בברזל. האחד אפור והשני כתום-חום חלוד, האחד משמש לקונסטרוקציה והשני לממשק עם האדם.


שניים מתוך האובייקטים שיוצגו בתערוכה (צילום: שחר פליישמן) 

 

בקיצור - חוויה
רונה זינגר
במעבר בין התצוגות והחללים המרכזיים בתערוכת העיצוב השנתית במילאנו 2016, ניתן היה להצביע על מגמה ברורה שבראשה עמדה מילה אחת - חוויה. עיצוב, ובוודאי עיצוב מוצרים ורהיטים כפי שאנו מכירים, אמור להסתכם בסופו של עניין בחפץ. אובייקט תלת מימדי, מוצק שניתן לגעת ולמשש אותו. אך בעולם של גירויים בלתי פוסקים, מסכים וטשטוש גבולות בין הפיזי והווירטואלי, מוצר חדש על פודיום לבן כבר לא תמיד מספק.
להמשך »
חדשות
א' אייקון ב' זה בולד | מוזיאון בת-ים | הפתיחה: 13.12
מוזיאון בת ים מציג תערוכת קונספט ראשונה מסוגה שתוקדש למושגי יסוד בעיצוב גרפי על פי אותיות הא'-ב'. בתערוכה הקבוצתית יוצגו עבודות סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית בשנקר. אוצרים: קובי פרנקו ורחל דהן.
להמשך »
כתבות
פרחי אופנה | בוגרים 2012
טל אמית
אחת הביקורות שלא מפסיקות להישמע בשנים האחרונות לאחר כל תצוגת גמר היא הביקורת שהסטודנטים הבוגרים "לא חידשו דבר". הגזרות מוכרות, האוונגרד כבר נלעס, הרעיונות ממוחזרים וההשראה מקולקציות של מעצבי על אולי חזקה מידי. אך האם זהו השיח הנכון לתקופה הזו? האם השיח על גזרות וצלליות עדיין רלוונטי?
להמשך »
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס